söndag 10 juni 2012

Allsångskväll i Tivoliparken

Gott med revben!

Det var mycket folk

Rätt som det var kom en luftballong!

Lena och jag var på allsångskväll i Tivoliparken och lyssnade på Amanda och Robin från Idol. Vi var där i god tid för att få bra platser, mer än en timme innan det började. Vi tappade nästan hakorna när vi kom dit och såg att det redan var så mycket folk. Jag tror att det var mellan fem och sex tusen, eller mer. Det måste ha kommit dit folk redan klockan fem. Men vi hade tur och hittade en ledig bänk.

Jag hade med mig vin och revben. Jag hade köpt grillat fläsk också men det åt jag upp nån dag innan. "Varför gjorde du det", frågade Lena. "Jo, för att det var så gott", svarade jag. Mitt glas gick sönder så jag fick dricka direkt ur flaskan. Det såg kanske inte så trevligt ut, men vad gör man? Jag blev lite, lite orolig när ordningsvakterna gick förbi, men de sa ingenting.

Robin sjöng min favoritlåt. Det är den bästa underbara låten. Jag njöt när jag hörde den. Sen var det låtar från musikalen Sound of Music. Jag rös i hela kroppen. Jag har hört att Pia, Rikard och Ida också har sett musikalen och att de tyckte att den var underbar.

När konserten nästan var slut såg jag att Britt och morsan satt en liten bit ifrån oss. Jag smög dit och skrämde dem, de hoppade tio meter upp i luften.

Amanda sjöng sista låten, jag hade suttit hela kvällen och väntat på den. Om hon inte hade sjungit den låten så hade jag blivit besviken. Då hade jag inte velat köpa hennes skiva längre.

6 kommentarer:

  1. Det stod i tidningen dagen efter att det var 5000 personer där. Du hade alltså rätt! Som vanligt...!

    SvaraRadera
  2. Det var en fantastisk kväll......härligt väder, många trevliga människor o såååååååå min goe son Gilbert och hans trevliga ledsagare! Inte att förglömma trevlig musik o goooooo mad med dricka därtill!!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det lite speciellt med allsång ute i naturen, om vädret är bra....solsken, mycket folk, artister med härlig musik, god mat, gemenskap osv?

    Jag var själv på allsång i tisdags, på Katrinetorps gård i Malmö, med Alexander Rybak, Siv Malmqvist och medlemmar ur Sveriges Radio Symfoniorkester...en trevlig mix av musik.

    Efteråt gick man hem med en känsla av glädje...man blir väldigt GLAD av att sjunga!!
    Kanske man skulle börja sjunga i kör?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför inte, jag har hört att alla kan sjunga.......Nu har jag visserligen inte hört Din sångröst men som sagt Alla kan sjunga...!!!

      Radera
  4. Det låter som en toppenkväll!!! Alltid roligt att läsa din blogg!! Du förklarar så avskalat och enkelt..När jag läser ser jag att det är Dina ord! Kram från mig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med Dig Pia.........!!! Kramar till GOA Pia!!!!

      Radera