måndag 19 september 2011

Hösten har kommit

 Här klipper mamma äppleträden

Utsikt från altanen

Jag bor i min lägenhet nu men var och hälsade på i kolonin i går. Mamma och jag lagade mat tillsammans och sen klippte hon äppleträden. Och så spelade vi backgammon. Jag vann som vanligt. Mamma sa "det var rena turen" men det håller inte jag med om. Jag vinner alltid över henne. Hon ville ha revansch efter maten men då ville jag hem till min lägenhet.

Vi har fått en värmekamin så vi kan vara i kolonin på helgerna i vinter. Det värms upp snabbt.

Nu när jag inte är i kolonin så mycket får jag göra andra saker. Kanske jag kommer att sluta med biljarden. Jag får se. Då kanske jag kommer att gå till badhuset istället.

8 kommentarer:

  1. Hallå där Gilbert, hur stod det till med poängen i Backammon för en månad sedan? Ja, just nu är det jämt men som sagt - REVANSCH!

    SvaraRadera
  2. Ja nu är verkligen hösten här!! Mörkt o kallt...man får tända lite ljus att värma själen med om kvällarna.Det är rätt Gilbert! Man får hitta lite andra aktiviteter på höst o vinter.Vatten är ju härligt att plaska i....Kraam

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fina bilder! Har ni blomman Rudbeckia? Om inte så skaffa den. Finns i härliga gula och röda höst ärter. Jag har röda hos mig i sollentuna.

    SvaraRadera
  4. Jag saknar kolonin och stunderna med dig och Kerstin. Nu får jag längta till våren istället.

    SvaraRadera
  5. Vi saknar också stunderna tillsammans med Dig Lena i vår koloni! Det bästa är att det kommer att bli vår igen och då får vi många goa stunder tillsammans igen....!

    SvaraRadera