måndag 3 oktober 2011

Oktoberfesten

Sånger
Lena och jag var på Oktoberfesten på Sommarlust i lördags. Vi åkte taxi dit i god tid. De släppte in oss tidigt. Det var fint där med långbord och vi fick plats ända framme vid scenen. Det var mycket folk och fullsatt. Maten ingick i priset. Det var buffé med potatis, korv, revben, sås och mycket mer. Man fick gå hur många gånger man ville och ta ny mat, men vi blev mätta efter första tallriken. Sen blev det kaffe och äppelkaka. Men jag var så mätt att jag inte orkade någon kaka.

När vi åt spelade ett band umpa-bumpa musik. Det var jättehärligt. Sen kom Partyfabriken och sjöng och dansade. De sjöng mycket bra. Halv 10 kom Emil Sigfridsson. Det var jättebra faktiskt. Han sjöng fint. Men det blev fel en gång och han fick avbryta. Då sa han "vi tar en annan låt istället". Jag var framme och pratade med honom och beställde en låt. Jag har träffat honom innan så han kände igen mig.

Det var livat och glatt, vi satt ända framme vid dansgolvet. Lena peppade mig för att jag skulle våga bjuda upp någon. Jag hade spanat in en tjej som satt vid bordet bredvid. Och efter en lång stund vågade jag och hon tackade ja. Hon var jättetrevlig och jättesöt och hon sa att jag dansade bra. Det var roligt för mig. Jag ville bjuda henne på en öl men hon tackade nej. Jag ville ju lära känna henne.

Lena och jag åkte hem klockan 01. Det hade varit en jätterolig kväll men då var jag trött. Jag kände mig mer död än levande.

17 kommentarer:

  1. Låter som att Ni hade en trevlig kväll, Du och Lena!

    SvaraRadera
  2. låter som en trevlig kväll!
    Jag har försökt kollat upp det här med squash som vi pratat om men inte fått tag på dem ännu. Jag fortsätter att försöka så hör jag av mig sen när jag vet mer!

    SvaraRadera
  3. Det var trevligt. Men herregud vad de spelade högt...jag är fortfarande lomhörd!

    SvaraRadera
  4. Aj, Aj...hoppas att Du kan vänja Dig Lena vid höga ljud för de kommer att bli fler danskvällar....! Är jag hård nu?

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att han är lite hård.......ta med Dig öronproppar nästa gång......

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Fick tag på dom nu och tydligen så kostar det 100kr per person och timme + 30kr per person om man vill hyra rack.

    Vi hörs mer om det på telefon sen!

    SvaraRadera
  7. Tack David för att du har hjälpt mig att hitta en ny hobby.

    SvaraRadera
  8. Ja Gilbert, du är en tuff chef. Men jag ska inte klaga. Tack för tipset om öronproppar.

    SvaraRadera
  9. Va bra att du vågade bjuda upp! Det är min kusin det!! Du får lära elias det om något år:). /jeanette

    SvaraRadera
  10. Låter som en toppenkväll!! Emil han är bra.... Kram

    SvaraRadera
  11. Jeeepiiiii, så många kommenterar jag har fått denna gången........jag blir så glad!!

    SvaraRadera
  12. Ja, Pia vi har ju fått ett erbjudande att hänga med på nästa års oktoberfestival........kanske bör vi också inhandla öronproppar......undrar vad Gilbert tycker om de?

    SvaraRadera
  13. Ja Elias, jag skall lära Dig hur man får tjejerna på fall..........hi,hi

    SvaraRadera
  14. Jag har i många år velat åka till oktoberfestivalen i München, men det behövs ju inte om det finns en i Kristianstad. Kanske man skulle hänga med nästa år! Var ölen god Gilbert?

    SvaraRadera
  15. Skitgo öl......klart att Du skall hänga med Rikard....men Du behöver väl inte inhandla öronproppar?

    SvaraRadera
  16. Nej! Jag behöver inga öronproppar för jag är redan halvdöv.

    SvaraRadera