måndag 28 november 2011

Glöggprovning

Ida och glögglasen

Ida och jag skålar

 Provsmakning

Mamma och jag var bjudna på glöggprovning hos Pia och Rickard. Ida var där också. Vi åkte färdtjänst dit klockan tolv. Vi hade en blomma med som vi gav till dem och nån dricka som jag har glömt vad det var, det kvittar vilket.

Det stormade och hela färdtjänstbussen skakade. Då tänkte jag på David och Ellinor. Hur fan kan de bo på landet där alla träden faller ner om det stormar.

Vi smakade olika sorters glögg. Vi fick lappar där smakerna var skrivna och fick sen gissa vilka de var. Jag har för mig att det var jordgubb och körsbär. Och så var det vaniljstång som jag kände igen direkt och som jag tyckte var godast. De andra två gissade jag fel på. Jag tror mamma hade alla rätt, eller så var det alla fel - jag vet inte.

Vi fick god mat också och både öl och vin. Sen började vi tragga det gamla vanliga, vi hade så jävla roligt och tiden bara rann iväg. Vi åkte inte hem förrän klockan sex.

10 kommentarer:

  1. Det var verkligen jätteroligt att få träffa Dig o Mamma !! Och tiden rinner iväg som vanligt.. Kraaam o tack för att ni finns!!

    SvaraRadera
  2. Mamma hade alla rätt på glöggtestet...

    SvaraRadera
  3. Tur att det finns vittne - MAMMA HADE ALLA RÄTT VAD DET GÄLLER PROVSMAKNING AV GLÖGGEN!!
    Som vanligt hade vi en jättetrevlig stund tillsammans med familjen Karlsson i Knislinge - gooo mad och gooo dricka......tack för att Ni finns!!!!
    Ps.
    Gilbert har sagt att bilderna på glöggfesten kommer in på torsdag - då kommer ni att få uppleva precis som vi att det var skitkul på glöggfesten!!!

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot att se bilderna. En sån kul grej att gissa glöggsorter! Och Kerstin - jag tror dig!!!

    SvaraRadera
  5. Så är det alltid...tiden går så himla fort när man har roligt!

    SvaraRadera
  6. ...jag har nästan för mig att hon hade alla fel!?!

    SvaraRadera
  7. Rikard skärpning nu.......!! Tack för en trevlig eftermiddag!!!!!

    SvaraRadera
  8. Hahaha.... vem ska man tro på?

    SvaraRadera