måndag 5 december 2011

Ute på landet

I fredags åkte jag med färdtjänst till Bivaröd och hälsade på David, Ellinor, Hanna och Arrac. Det var samma taxichaufför som förra gången. Jag gillade inte honom, han körde som en idiot.

När jag kom dit och öppnade grinden hörde Arrac mig och skällde. David sa till honom att sätta sig ner. När jag tog av mig skorna hoppade Arrac på mig och då sa jag till honom på skarpen. Han lyssnade på mig och slutade att hoppa.

Jag hade min dator med och vi tittade lite på den. David hjälpte mig att sortera bilder och bränna dem på en CD-skiva. Nästa gång vi träffas ska vi bränna de sista. Det gör vi ifall datorn skulle gå sönder. När bilderna är borta från datorn kommer den att fungera snabbare.

När det var klart stekte David och jag korv medan Elle gick ut i stallet till hästarna. Hon tog så lång tid på sig att vi inte klarade att vänta. Vi var så hungriga att vi började att äta innan hon kom in.

Sen började jag leka med Hanna. Hon grinade mot mig, det har hon aldrig gjort innan. Jag bara lyfte lite på foten och då började hon att skratta, helt otroligt. Hon är go.

Taxichauffören som körde mig hem var mycket trevlig. Han tog min väska och la den i baksätet, den andra chauförren gjorde inget utan satt bara och väntade. Det var inget bra bemötande.

3 kommentarer:

  1. Tänk att Hanna har blivit så stor och att hon tycker om när Du busar med henne! Så förståndig Du är Gilbert som gör en backup på Dina bilder. Jag förstår att Du trivs gott tillsammans med David, Elle, Hanna o Arrac - De gör mig så glad!

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt att komma ut på landet...och korv till middag...din favorit! Du har helt rätt i att bemötande är jätteviktigt !! Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Ja Hanna är en liten solstråle.

    SvaraRadera