onsdag 13 november 2013

Min vernissage


Jag har länge pratat om att jag vill ha vernissage för att visa mina tavlor. Lotta känner en på Sommarro som vi hade möte med och vi bestämde att jag fick låna ett rum till vernissagen en fredag, lördag och söndag.

Vi började i god tid. Jag fick en nyckel till rummet för de litade på mig. Jag ställde mina tavlor på ett långt bord och vid varje tavla fanns en liten text som beskrev motivet, det hade Lotta och jag skrivit tillsammans. Jag visade 13 tavlor som jag målat.

Lotta visade också några tavlor som hon gjort, och så var där två tjejer till som hon känner.

Vernissagen varade från klockan två till fyra och på fredagen var det rena rusningen när vi öppnade dörren, alla bara rusade in. Vi la ihop 50 kronor var och köpte cider, jordnötter och salta pinnar som vi bjöd på.

Jag sålde alla mina tavlor och så fick jag åtta beställningar. Det är faktiskt jättebra! Och jag fick blommor, blommor och godis. En som bor här på Sommarro gav mig en kram också.

Jag var helt slut efteråt, jag var dödens trött.

Nu efteråt känns det jättebra. Det blev en hel del extra pengar i semesterkassan, nu är där mycket pengar - en hel del faktiskt.

Helgen efter vernissagen bjöd jag mamma på pizza och vi la in bilder på Facebook. Sen rasslade kommentarerna in, en efter en. Ni skulle sett! Jag bara tittade och sa: "vad i helvete händer?".

8 kommentarer:

  1. Jag är så stolt över Dig Gilbert......de var tre fantastiska dagar....de blev verkligen en succé !! Du målar Dina tavlor i fantastiska färger och texterna till varje tavla var så fina.......ser framemot nästa vernissage...!!!!! Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Tyvärr,Gilbert kunde vi inte komma ,jag o Eva,det har varit mycket nu för oss,kollonin som taket lyfte på i stormen o flytt samtidigt,men vi lovar att komma på nästa vernisage.Lycka till önskar vi.Lars o Eva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gilbert, tackar Lars o Eva...Ni är så välkomna..!!! Vi syns till våren i Sommarstaden!!!

      Radera
  3. Jag är djupt imponerad, både av dina tavlor och hur allt ordnats med vernissagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var det väl fantastiskt Lena...,!!!!!

      Radera
  4. Ja ..det må jag säga ----Gilbert Gustavsson vet hur man fixar ! SÅ trevligt det var att gå på vernissage! Fina tavlor och goda snacks.Man ville liksom inte gå därifrån...Vilken tur jag hade som kunde köpa 2 tavlor dessutom! Hörde att Du skulle måla fler äppeltavlor men .....alla vet att jag har ORGINALET !!! Ha Ha Tack Gilbert!!! Kram

    SvaraRadera
  5. FANTASTISKT!! Du måste vara jättestolt och jag är såååååå glad för din skull! Nu är det bara att köra på, heja Gilbert!! Kram

    SvaraRadera