söndag 21 november 2010

Resan till Stockholm

 På konserten

Jag åkte onsdagen den 10 november till Stockholm för att hälsa på kusin Jeanette. Moster Britt och jag åkte tåg, mamma vinkade av oss. Rätt som det var så stannade tåget, det hade gått sönder och gick inte att laga. De ordnade ett annat tåg. Alla fick gå av och gå på det nya tåget.

Jeanette hade beställt taxi till oss och vi var framme hos henne sent på kvällen. Då var vi trötta.

På lördagen gick Jeanette och jag på en rock-konsert. Det var mycket pampigt och mycket bra musik. Vi tog en drink innan konserten. Vi hade jättebra platser högt upp och såg ner på scenen.

På söndagen flög moster Britt och jag tillbaka hem igen. Under tiden vi var i Stockholm passade mamma min katt Tove. Hemma igen åt mamma och jag en macka och jag berättade om alla upplevelser jag haft på min resa. Men det var skönt att komma hem till Skåne igen.

2 kommentarer:

  1. Det låter som om du har haft en riktigt trevlig Stockholmsresa!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att Du hade mysiga dagar i Stockholm tillsammans med Jeanette, Elias, Emil och moster Britt

    SvaraRadera