tisdag 31 januari 2012

Idas 25års fest

Mamma, Pia och några vänner till Ida

Ida pussas

Pia håller tal

Maten var god

Idas 25års fest

Ida har haft en stor 25års fest. 60 personer var där. Alla hennes vänner och så mamma och jag. Hon skickade ut inbjudningskorten redan förra året och jag var nummer ett som svarade.

Ida hade fixat allt själv, hela balunsen. Hon hade hyrt samma lokal som mamma dansade square dance i förr. Det var en rolig fest. Jag ringde henne i går och tackade så mycket. Först fick vi en drink. Sen gick vi runt och presenterade oss för varandra. Det var dukat långbord och jag satt mitt emot Ida. Vi fick god mat, förrätt och efterrätt och sånt. Jag tog mat en gång bara, och det gjorde mamma också. Jag åt chips för första gången på en hel månad. Och drack öl. Och vin. Ida sa att jag var rund under fötterna.

Pia och en kompis till Ida höll tal. Klockan bara tickade... vi hade så kul. Jag pratade väldigt mycket med Idas kompis från London. När hon skulle gå sa hon till mig: "får jag en kram, eller?". Det fick hon. Hon sa att jag kan komma och hälsa på henne i London. Jag har varit i London en gång och då såg jag en musikal - Lejonkungen.

Ida frågade om jag vill vara med om det blir en ny dunder-och-brakfest. Jag svarade ja!

Mamma och jag var inte hemma förrän fyra på morgonen. Hon sov över hos mig. Jag sov i soffan och har fortfarande ont i nacken.

7 kommentarer:

  1. Det verkar ha varit en riktigt härlig dunder-och-brakfest!!!

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att få se någon bild! :) Och visst hade vi roligt! De får vi göra om! :)

    SvaraRadera
  3. Kära Gilbert! Det är så underbart att få läsa din blogg ! Du berättar så bra... Kanon fest var det!

    SvaraRadera
  4. Ja, de var verkligen en KANON FEST!

    TACK IDA!!

    SvaraRadera
  5. Så fin blogg du har Gilbert! Härligt du hade så kul på festen. Ska bli kul å få se lite bilder från festen.

    SvaraRadera
  6. Det var roligt att se din blogg Gilbert!

    SvaraRadera
  7. En o annan öl blev det ju....

    SvaraRadera