tisdag 17 januari 2012

LCHF

Mamma och jag vill gå ner lite i vikt. Jag vill ha badbyxor på mig till sommaren utan att magen hänger, och jag tror att mamma vill vara snygg i bikini. Vi har hört talas om något som heter LCHF, det är mycket populärt. Det var mammas idé först att börja med det, och sen kom jag efter.

En kompis till mig sa att man pratat om LCHF på TV. Först trodde han att man går ner i vikt och sedan upp igen om man äter så. Men nu har han ändrat sig.

Jag tror att man kan gå ner riktigt mycket om man äter rätt. Morsan och jag har sagt att vi någon gång ska festa till det när vi är i kolonin och äta pizza och dricka en öl. Men inte varje dag.

Till frukost äter jag två ägg och ett halvt paket bacon. Ibland hinner jag inte dela baconet och då äter jag ett helt paket. Det är så gott. Sen är jag mätt länge. Och så ska det vara riktigt smör, det går åt mycket hemma hos mig nu. Till middag äter jag ibland starka korvar, sallad och i förra veckan var det extrapris på två köttbitar. Till det äter jag creme fraiche.

Jag har sagt att jag ska bevisa att jag kan bli av med min mage. Jag vill bevisa för dem som inte tror på mig. Vissa tror inte på att man kan gå ner i vikt genom att äta mer fett. Men det tror jag.

8 kommentarer:

  1. Jag tror också att man går ner i vikt genom att äta mer fett och inga eller mindre kolhydrater.

    Och du, Gilbert... det viktigaste är att DU kan bevisa för dig själv att du kan lyckas. Sen kan andra tycka och tro vad dom vill, eller hur? Lycka till!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har igen våg så jag kan inte väga mig, men det känns redan nu bättre - kan ta på mig stövlarna utan att behöva flåsa som en flodhäst........

      Radera
    2. Ja, Lisa bra - det viktigaste är att bevisa för sig själv att man lyckas!!!!

      Radera
  2. Ja,tänk att man kan gå ner i vikt på god mat... Du har en vilja av stål,det hör jag! Lycka till!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia..... Du är en pärla som alltid stöttar mig...!!!
      Jag berättade för mamma i dag att jag nu har mycket lättar för att böja mig ner o ta på mig mina skor.....hon blev glad och jag såg att det lyste glädje i hennes ögon för min skull...!!!!

      Radera
  3. Härligt att ha så många som heja på mig - TACK!

    SvaraRadera