måndag 9 april 2012

Nytt i kolonin

Den nya spisen och altanen
 
Det här blir så bra!
 
En god vän till mamma och mig har hjälpt oss att bygga en altan. Vi började redan förra året att fundera på det och nu slog vi till. Han satte fyra armeringsjärn på utsidan av altanen och vid dem har vi redan planterat växter - ni ska få se, det kommer att bli så fint! Sen ska vi sätta humle där, vi kanske ska få två plantor av Pia och Rickard.

Vi kommer att äta frukost på gamla altanen och sen middag och kvällsmat på den nya. Och så kan vi sola oss. Den nya altanen är så stor att vi kan vara 20 personer där, eller fler tror jag.

Vi har också köpt en ny spis. Där kan vi grilla korv, kött, fisk - ja, nästan allt! Vi grillade i går och det gick åt. Den står på plattor och vi ska mura fast den så att ingen jäkel tar den. Man kan inte elda med ved i den utan man får ha kol. Det blir bra!

8 kommentarer:

  1. Jag kan intyga att det blev riktigt, riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi är mycket nöjda med våra nya altan - det känns så lyxigt att sitta där o njuta......! Tack goa vännen för hjälpen!

    SvaraRadera
  3. En riktigt fin altan ! Ser fram emot invigningen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kommer med vädret Pia.......Hoppas att det är okay med Dig! Kraaaaammmmm
      Ps Ni vet att det inte behöver skickas inbjudan!!

      Radera
    2. Ja ,det vet vi....Härligt !

      Radera
  4. Hej !
    Så härligt det ser ut med stugan ! Tänk att det snart är tid att få vistas utomhus igen. Just nu kallt, regnigt och blåsigt här. Som man längtar efter solen !! Ha det nu gott och hälsa mor från mig !!
    Kram från ankie

    SvaraRadera
  5. Hej Gilbert!
    Nu har jag också varit o kollat på er altan. Det var bara morsan din som var där då. Det var en superfin altan. Jag tror den kommer att användas mycket. Ser också fram emot invigningen!

    SvaraRadera