torsdag 5 april 2012

Transafarin inställd


Det blev ingen transafari.

Det var en kall och ruggig dag, och det regnade. När vi stod och väntade på den stora båten kom en bil med en liten gummibåt på släp. Han som körde sa att planerna hade ändrats. Det var så dåligt väder att de inte kunde köra den stora båten över Hammarsjön. Istället skulle vi åka den lilla gummibåten.

Men då tänkte jag: "Icke, sa Nicke!". Det blev rena kalabaliken och jag vägrade. Jag ville aldrig sitta i den lilla båten! Både mannen och Lena försökte övertala mig. Men sen såg Lena att jag var ledsen och att tårarna var nära. Då stöttade hon mig och satte inte mera press på mig. När vi cyklade hem var jag både arg, ledsen och förbannad.

Jag berättade det för mamma och hon förstod mig. Hon skrev och krävde pengarna tillbaka. Det hade inte stått någonstans att man skulle använda den lilla båten. Jag tycker att det var dålig information. De svarade att jag inte fick pengarna tillbaka. Men istället får jag och Lena en ny resa en annan dag. Det fastnade jag direkt för. Det var mycket bättre även om vi inte får se några tranor. Nästa år kommer vi att åka buss dit istället.

Jag var så arg innan men nu tänker jag inte på det längre. Lagt kort ligger, brukar man ju säga. Och jag är glad att vi har fått en ny resa, det är jag faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Helt rätt Gilbert!! Känns det inte ok ska man inte göra det.... Tråkigt att det inte blev nåt. Kram o Glad Påsk!!!

    SvaraRadera
  2. Hur är det möjligt att köra en liten gummibåt istället för en stor båt när vädret är så dåligt?! Det skulle väl vara lättare med den större båten, eller hur?
    Jag hade inte heller gått i den lilla gummibåten....bra att du stod på dig och sa ifrån, Gilbert!!
    Hoppas ni har bättre tur nästa gång.

    Önskar dig en glad och rolig påsk....

    SvaraRadera
  3. Jag har full förståelse för att Du inte ville åka i den lilla gummibåten Gilbert!
    Det är helt rätt att ingen information fanns om att den lilla gummibåten skulle användas om det blev dåligt väder - då hade Du ju inte bokat någon resa!!!!
    Nu har Du blivit lovad att åka en tur med den stora båten och jag hoppas att Du kommer att njuta av den turen.
    Får också hoppas att de som anordnar båtturerna tar till sig vårt klagomål och ser till att INFORMATION FINNS FRAMÖVER GÄLLANDE ÄNDRING AV BÅT VID DÅLIGT VÄDER!!

    SvaraRadera