torsdag 30 augusti 2012

Mammas födelsedag

Kalaset började klockan fyra. Det var Pia, jag, mamma, Britt, Inga och mammas kusin Maggan.

Maggan har en hund som jag älskar. Det är en vit och grå Dansk Gårdshund som heter Eddie. Om jag får en kramp så lägger Eddie nosen på mitt ben. Han är så fin!

Vi åt jättegod mat och sen blev det tårta. Vi fick sitta inne i stugan för det regnade. Jag drack rött vin, det var så gott. Så nu tycker jag både om rött och vitt vin.

Jag gav mamma en vit klocka, en tidning med korsord och en stor ros att plantera. Rosen kommer att blomma ut och sprida sig till nästa år. Den är rosa. Hon fick så mycket av mig faktiskt.

När kalaset var slut halv fyra på morgonen skulle jag cykla hem. Men mamma tyckte att jag skulle stanna. Så vi var fyra som sov i vår lilla stuga. Britt sov under bordet. Dom snarkade jättemycket.

Jag vaknade redan klockan 7, jag kunde inte sova längre. Jag satte på kaffet och sen cyklade jag hem. Det var alldeles vitt ute, det var dimma.

Kalaset var en riktig brak- och dunderfest. Mamma ska börja spara till sin 70års-fest redan nu. Då kommer det att bli en dunder- och brakfest. Och jag ska börja spara till min 50års-fest.

3 kommentarer:

  1. Ja,de var verkligen en brakfest........med många goa skratt och festen pågick från eftermiddag till kväll till natt och till morgonen....ha,ha,ha!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, ni såg lite trötta ut efteråt...

    SvaraRadera