söndag 26 augusti 2012

Min nya iPad

Nu har jag äntligen köpt min iPad. Det är så skoj. Men när jag skulle resa mig upp för att visa den för grannarna i stugan så gled den ur sitt fodral och ner på marken. Glaset gick sönder. Jag blev så förbannad på mig själv att jag bara gick fram och tillbaka, fram och tillbaka.

Mamma hörde kraschen och fick lugna mig. Hon sa att jag hade en himla tur som inte ramlade när det hände. Och jag hade också tur som tecknat en försäkring på den. Mamma och jag cyklade till affären och lämnade in den. När det hade gått 14 dagar fick jag ett SMS där det stod att ipaden var lagad. Det var bara glaset som hade gått sönder.

Mamma och jag cyklade och hämtade den i affären. Jag var glad igen. Jag bestämde mig för att köpa en bättre väska, en med dragkedja, så att den inte kan glida ur igen. Väskan är grön.

Nu har jag lärt mig hur ipaden fungerar. Jag har min almanacka i den, det finns kamera - ja, nästan allt!

Det är en känsla att ha den nu faktiskt. En skön känsla.

8 kommentarer:

  1. Är det någon som har länken till senaste artikeln i Lokaltidningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gå in på Kristianstad.lokaltidningen.se o sök under fliken e-tidning där finner Ni ett reportage om vårt smultronställe!

      Radera
  2. Ja, vilken pers.......jag tyckte riktigt synd om Gilbert när Ipaden gick sönder, men nu är allt bra igen! Jippi!

    SvaraRadera
  3. Ja..ni är förståndiga som hade tagit o försäkrat den! Roligt att du nu kunnat köpa den efter att ha sparat länge.Jag måste säga att jag blev sugen på en jag me´!! Den verkar ju skitrolig!! Kram....<3

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att det inte var du som gick sönder, Gilbert! Det hade inte gått att ersätta dig, eller hur?
    Fast jag förstår din ilska..man bara tänker "sååå typiskt,alldeles ny och nu gick den i sönder!" Bra att du hade en försäkring!

    Lycka till med din iPad:)

    SvaraRadera
  5. Åh, jag börjar också bli sugen på en Ipad! Vilken färg är den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kristina! Min iPad är vit. Den finns en modell som är snabbare och den är svart. Men min fungerar jättebra.

      Radera