torsdag 2 augusti 2012

Nu kör bloggen igång igen!


Nu börjar jag med bloggen igen. Både Lena och jag har haft semester. Det har varit lite skönt faktiskt. Jag sa till mamma att det har varit avkopplande att ha semester från bloggen. Jag har kunnat samla krafter för nya äventyr. Det är så mycket jag ska göra nu till hösten, det är härligt. Men det är inte jobbigt, det är det inte!

På fredag ska jag köpa min iPad. Sen kommer jag att ha med den varje gång jag ska skriva bloggen med Lena, och då slipper jag den stora klumpiga datorn. Jag har sparat länge och pengarna finns nu på banken. Det ska bli skönt och härligt att köpa min iPad. Det känns underbart.

Jeanette ringde till mamma och sa att Elgiganten har ett erbjudande som kostar 99 kronor i månaden för att surfa med iPaden. Och då binder jag mig för två år. Britt ska köra mamma och mig dit.

Om 14 dagar kommer Jeanette och pojkarna till stugan och då ska Elias lära mig hur jag filmar med iPaden. Han är verkligen teknisk, han är så duktig.

I sommar har jag blivit jättebrun, hela jag är brun utom ett streck på magen. Jag måste ligga ner när jag solar för att slippa strecket, men det glömmer jag hela tiden. Både mamma och jag är bruna så in i helskotta.

Vi har varit på fest hos Rikard när han fyllde 40 år. Eller var det 30? Det var i alla fall 30 gäster. Det var riktigt roligt att träffa hans bror Snickaren. Vi har bytt telefonnummer, han ska komma och hjälpa oss lite i stugan. Han har en egen firma, den mannen.

Och så har vi varit på konsert i Tivoliparken. Det var Pia, jag, Rickard, mamma och Britt, vi var ett helt gäng. Sten & Stanley uppträdde och så några till som jag glömt nu.

Det har varit en bra sommar, och den är inte slut än.

3 kommentarer:

  1. Lena sekreterare2 augusti 2012 kl. 20:00

    Lite statistik:
    Senaste månaden har bloggen haft läsare från Sverige, USA, Tyskland, Danmark, Ryssland och Norge. Kul!

    SvaraRadera
  2. Jättekul! Jag är så glad för att Ni har kommit i gång igen! Jag har lagt in länken på FB och det är många som gillar den!!!

    SvaraRadera
  3. Äntligen !!! Har saknat bloggen!!!! Puuuuuuussssss O Kraaaaaamm

    SvaraRadera