tisdag 20 november 2012

Ny personal

Jag kommer att få hjälp med att laga mat. Jag var på möte i förra veckan med HS-service och en kille som är chef för dem som ska hjälpa mig. Han ringde upp mig och sa: - Det är roligt att du ska bli kund hos oss.

På mötet bestämdes att det är någon som ska vara en hjälpande hand när jag lagar mat. Hon kommer till mig nu på onsdag. På tisdag ska jag handla mat med HS-service. Då ska jag köpa en del färdigrätter och sånt som jag ska laga på onsdag. Vi börjar med en dag i veckan och sen ska vi öka framöver. Jag tänkte att vi ska börja laga paj med ädelost och skinka. Jag har inte ätit det på så jädra lång tid. Sen får vi se vad det blir efter det.

Jag tror att vi bestämde att hon ska hjälpa mig att diska den runda pajformen när vi har lagat maten. Efter det har hon rast och sen kommer hon tillbaka till mig igen. Hon kommer vid halv 10-tiden. Det är bra. Och då behöver jag inte köpa så mycket färdigmat i framtiden, det kommer att bli jättebra!

13 kommentarer:

  1. Grattis Gilbert! Jag tror också att det kommer att bli jättebra. Du är ju så duktig på att laga mat, men det kan vara bra att ha en hjälpande hand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Lena jag är också helt säker på att detta kommer att bli jättebra!!!!

      Radera
  2. Paj med skinka o ädelost låter riktigt gott. Det ser jag verkligen fram emot att få smaka! Men du får inte glömma bort korv Gilbert. Det går att göra så mycket olika goda rätter med korv. Lycka till med matlagningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja Rikard, du har alltid varit favorit för Gilbert men nu är jag helt säker på att Du är en av dem som ligger allra högst på favoritlistan......korv!!!!!

      Radera
  3. Jag är så glad för Din skull Gilbert!!!!!

    SvaraRadera
  4. Jag är glad för din skull... Färdigrätter är ju bra att ta till men lagad mat är godare! Kram från mig..

    SvaraRadera
  5. Så himla bra att du skall få laga din egen mat, roligt att göra och smakar bättre än färdig

    SvaraRadera
  6. Hej ! Läste att du gillar pajer, det gör jag också. Bäst är
    västerbottenost ovanpå, som är stark, det gillar jag.Jag har nästan alltid sån ost hemma. Min man Yngve gillar inte den,
    så jag får ha den för mig själv.
    Ikväll har jag suttit länge och kollat din blogg, så roligt att läsa.Och så många ba foton du har.
    Kram Ankie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ankie! Jodå, visst gillar Gilbert paj med västerbottenost (JA MÄÄÄ!)
      Visst är det väl en fantastisk blogg och här igenom kan Gilbert bli bekräftad och sedd....!!! TACK ANKIE!!

      Radera
  7. Hur har det gått med matlagningen? Hittat några favoriträtter? Kram från Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Birgitta!
      Jodå, han har visst hittat favoriträtter - korv med stektpotatis och så pajer, förståss.
      Detta är så skoj för Gilbert - tänk att få känna doften vid matlagningen och så slipper han ju ha sin mamma i hälarna.......
      Kram <3 <3

      Radera