söndag 25 november 2012

Kristianstads Storband


Vi var i Konserthuset och lyssnade på Kristianstads Storband. De spelade mest julmusik och Lena-Marie Walldén sjöng jättebra.  Det var lite jazz, det är en annorlunda musik, nästan som på jazzfestivalen. Man fick knottror på armarna, man rös för att det var så bra. Lena-Marie sjöng en låt tillsammans med sin pappa som spelar i bandet. Han är gammal men han var bra han med faktiskt.

När orkesterledaren skulle presentera bandet glömde han bort vilken låt de skulle spela. Jo du, då skrattade jag!

Sen kom luciakandidaterna in och blev presenterade. De sjöng i olika stämmor. Det var stäm-olika. Gud så bra de var!

Jag gillar jazz och vill gå på jazzfestivalen nästa år. Det är så skön musik, jag var avkopplad hela tiden.

Det regnade när vi gick hem, tur att jag bor så nära!

35 kommentarer:

  1. Ser framemot att få läsa om vad Du tyckte om konserten! Jag tycker att det är helt underbart att lyssna till Kristianstads Storband! Det gläder mig att Du går på denna konserten - finns det kanske en ådra där?

    SvaraRadera
  2. Ja, nu vill vi höra om vad du tyckte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Barbro, de ser jag också framemot!!!'

      Radera
  3. Verkligen roligt att du varit på konsert. Visst är det en en helt annan upplevelse av musiken än att lyssna på en skiva.
    Jag hade också velat vara där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rose-Marie, jag hade också velat varit dår!!!

      Radera
  4. Ohhh, vad jag längtar till Din kommentar om konserten,,,!!!!

    SvaraRadera
  5. Längtar. längtar att få höra om Du tyckte att det var en upplevelse.....!!!

    SvaraRadera
  6. Tjena Gilbert! Har du nu varit ute på en ny upplevelse igen? ...för det är väl precis vad det är? Jag har aldrig lyssnat på något storband i verkligheten men jag tror det hade varit roligt och en STOR upplevelse. Hoppas du hade roligt. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram Rikard....o tack för de goa varma mackorna!! Ni äe aå omtänksamma.....de gör mig glad!

      Radera
  7. Hej Gilbert !
    Hur var det ? Låter så roligt att du var där. Synd jag missade det, men det kommer fler tillfällen. Tänk, nu är
    det snart advent,visst är det mysigt.Det lyser upp så fint med alla ljus i mörkret.
    Ha det nu så gott !
    Stor kram från Ankie

    SvaraRadera
    Svar
    1. En stor kram tillbaka till Dig Ankie...!!!

      Radera
  8. Hej igen Gilbert !
    Jag glömde ju skriva att det är jättefina foton du har.
    Finns inget roligare än att titta på bilder, tycker jag.
    Kram igen ! Ankie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det väl roligt att titta på bilder Ankie och speciellt för Gilbert som inte kan läsa!! Vad det gäller texten i hans blogg så får han hjälp! Lena som är hans ledsagare skriver ner Gilberts ord och känslorna han uttrycker om upplevelserna!!!!

      Radera
  9. Kul att du gillar jazz Gilbert. Då får vi sikta in oss på fler såna konserter. Det är musik som man blir glad av, om det inte är för konstigt och modernt. Då blir jag nervös.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som Du vet Lena så delar jag denna länken på FB och denna gången gjorde jag ett tillägg och bad släkt och vänner att kommentera i bloggen och berättade att Gilbert kan inte läsa men han kan räkna kommentarerna som har kommit in....han ÄLSKAR upplevelser och glädjs också åt om det har kommit in MÅNGA kommentarer!!!!!
      De glädjer mig att Gilbert har en så brett musikintresse!!!!

      Radera
    2. Det var smart gjort för det har ju kommit in rekordmånga kommentarer! Kul att du gillade det Gilbert!

      Radera
    3. Bra tänkt Kerstin! Jag ser varje vecka hur glad han är när det varit många kommentarer. En glädje jag delar med honom! Jag har också en önskan att alla som läser Gilberts blogg vill kommentera om och om igen. Det är ett enkelt sätt att göra en härlig kille glad!

      Radera
  10. Hej Gilbert!
    Roligt att du varit på konsert och jazz dessutom, jag som bara trodde du gillade country ha ha. Men det är ju bra att man är mångsidig. Själv lyssnar jag på allt idag, men inte hårdrock för då får jag ont i huvudet.
    Jättefina foton. Kram på dig.

    SvaraRadera
  11. Allt för sonen Gilbert, Rikard.........!!!!!

    SvaraRadera
  12. Som vanligt är det alltid lika roligt att läsa din blogg!! SÅ MÅNGA kommentarer du fått..! Kul ! Kram från mig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. SKITKUL......TYCKER GILBERT !!!! (ÄVEN JAG..!!!)

      Radera
  13. Lite hjälp när Ni vill kommentera i Gilberts blogg:

    Välj profil - Namn/Webbadress - skriv Ditt namn -webbadressen är blogspot.com

    LYCKA TILL!!!

    SvaraRadera
  14. Äntligen har jag fattat hur man gör för att kommentera:))

    SvaraRadera
  15. Hej Gilbert!
    Vad fin du är på korten,var väl en underbar upplevelse att lyssna på Jazz.

    Kram Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för de Margareta!!! De var så avkopplande....

      Radera
  16. Här kommer kommentar nr 30....! Kram på dig Gilbert!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja, heja........glädjen är stor på Ö Boulevarden...!!!!

      Radera
    2. Jättetrevligt att titta in på dig blogg Gilbert - läste på Kerstins fb-logg. Jag tittar gärna in igen och följer dina inlägg // ha det gott kära vänner - kram Ingrid

      Radera
    3. TACK, INGRID....!!!! <3 <3

      Radera
  17. Hej Gilbert!

    Kul att du hade så trevligt med bra musik, goa skratt och lucia. Låter som en toppen kväll. Såg Kristianstadstadsmusik kår på syltsöndagen. Och dom spelade oxå mycket bra.

    Kram Lotta

    SvaraRadera