tisdag 6 november 2012

Emil Sigfridsson i Arkelstorp



Jag och Lena var och lyssnade på Emil Sigfridsson i Arkelstorps Folkets Hus i går. När vi kom dit var det först kaffe med äppelkaka och vaniljsås. Det var gott.

Klockan sju kom Emil och hans pianist Jonas Svensson in och började konserten. De sjöng och spelade olika musikallåtar, det var från Chess, Sound of Music, Phantom of the Opera och andra. Det var jättebra, mycket bra var det. Emil har en underbar röst, man ryser i hela kroppen.

Efter konserten gick jag fram och pratade med Emil. Han tar sig alltid tid att prata och det tycker jag är bra. Han kom ihåg mig från när han var på Sommarro och sjöng. Han fick mitt visitkort och lovade att läsa min blogg, jag hoppas att han skriver en kommentar. Då skulle jag bli jätteglad.

Jag berättade för honom att vi ska gå och se Cats på torsdag och då sa han att ska sjunga extra bra för att vi kommer dit.

När vi väntade på färdtjänst stod vi länge och pratade med både Emil och Jonas. De är verkligen trevliga!

Jag skulle vilja måla en tavla och ge till Emil.

Läs om konserten i Kristianstadsbladet HÄR!

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig Gilbert. Emil är fantastiskt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att klargöra hur det ligger till... det är alltså din egen sekreterare som skrev ovanstående kommentar. Ingen annans sekreterare alltså!

      Radera
  2. Jag håller också med om att Emil är fantastiskt trevlig och bra!!!

    SvaraRadera
  3. Jag har hört Emil vid några tillfällen och jag håller med. Han är alltid Bra. Hoppas du får det trevligt på Cats! =)

    SvaraRadera