tisdag 11 december 2012

Luciakonsert



Det var dags för årets Luciakonsert i Konserthuset. Lena och jag gick dit i god tid för det var många drivor med snö. Gilbert gillar inte!!! Det gör Lena så hon retade mig totalt!

Konserten var bra och den var riktigt rolig med lucia, tärnor, pepparkaksgubbar och överraskningar. Det var en låt där publiken skulle sjunga med och ställa sig upp. Musikledaren tyckte att det var dålig stil först för det var inte många som gjorde det man skulle, så hon skakade på huvudet. Och då blev det riktig fart på nästan alla. Men Lena och jag reste oss inte.

Musiken var underhållande och bra. Det var riktig stämning. Pepparkaksgubbarna var jätteroliga. En av dem sa att han ville gifta sig med lucian, och då kom en annan och puttade bort honom. En frågade om vi ville höra en dikt som han skrivit. -Jaaa, sa hela publiken. Det var en fin dikt.

Det var trist att inte mamma var med i år, det var det verkligen.

11 kommentarer:

  1. Glad att Du fortsätter med traditionen att gå på Luciakonseten...!!! Hoppas att Du fick lite julstämmning...!!!

    SvaraRadera
  2. Roligt att du hade möjlighet att gå. Det hade tyvärr inte jag. Av den fina beskrivningen att döma gick jag miste om något verkligt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en fantastisk julstämmning och jag är så glad för att Gilbert får uppleva den...!!!!

      Radera
  3. Härlig bild på Dig Gilbert!!!

    SvaraRadera
  4. Du är flitig med kulturupplevelser. Blir riktigt avundsjuk:) Hoppas allt är bra med dig och mamma, Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, Gilbert älskar kulturupplevelser.......o de är jag glad för...!!!!
    Vi kämpar på.......Du mä förstår jag...!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket fint Lucia firande du har varit på....Alltid kul att läsa! Kramen

    SvaraRadera
  7. Du syns allt mer o mer ute i folkvimlet. Kul att du tyckte om det! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Rikard, Gilbert sprutar av energi.....HÄRLIGT!!!

      Radera