onsdag 19 december 2012

Min kompis är borta



Min kompis Ann-Christin är död.

Hon var ett stort stöd för mig, hon var som en extramamma. När jag träffade henne sista gången var hon blek, jag kände inte igen henne.

Vi fick reda på att hon var sjuk förra sommaren när hon var hos mamma och mig i kolonistugan. Jag tror att det var då, men jag kommer inte riktigt ihåg. Vi blev chockade, vi visste inte hur länge hon skulle leva. När hon åkte in till sjukhuset kräkte hon blod. Det gick inte att rädda henne.

Mamma ringde och berättade att hon var död samma dag som jag spelade biljard. Jag vet att Ann-Christin hade velat att jag skulle spela.

Hon begravdes idag. Längre fram ska mamma och jag åka till minneslunden och lägga en ros.

Det är så många tankar nu och jag vet inte riktigt hur jag ska ta det. Vi skulle fira jul tillsammans och spela Monopol, men det hann vi inte. Hon var så snäll och ställde upp i alla lägen. Jag vet att hon tyckte om mig.

Jag tar det väldigt hårt.

18 kommentarer:

  1. Gilbert, vi får tänka på alla de roliga stunder vi har haft tillsammans med Ann-Christin.

    SvaraRadera
  2. Och en kram från Lena!

    SvaraRadera
  3. ...och en kram från mig..

    SvaraRadera
  4. ....och en kram till Lisa...!!!

    SvaraRadera
  5. Ja... Ann-Christin kommer att saknas här i vår värld<3 Kramar från mig.....

    SvaraRadera
  6. En kram från mig också. Vi är många som tyckte om Ann-Christin.

    SvaraRadera
  7. Hon var helt fantastisk...!!! Kram tillbaka Dig Rose.Marie!!!!

    SvaraRadera
  8. En så vacker bild Ni har lagt in.....Gilbert fick i förra veckan ett julkort från Ann-Christin o Göran med en tomte och en ren...jag fick ett julkort med en ängel som ger mat till kidsen (rådjursungar) - tänk att detta fick hon också gjort......ahhhh...jag är så ledsen....jag saknar henne så...

    SvaraRadera
  9. Hej Gilbert !
    Det är alltid så ledsamt när någon lämnar jordelivet. Alla goda och glada minnen som finns kvar, brukar jag ha som tröst.
    Att vi som finns kvar tänker på varann hjälper också !
    En extra stor kram till dig !
    Ankie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi tänker på alla glada stunder vi fick tillsammans........Du om någon vet vad saknad är......
      Kram tillbaka till Dig Ankie

      Radera
  10. Jag har haft äran att få träffa Ann-Christin vid några tillfällen. Det tog inte lång tid att inse vilken fantastisk människa hon var. Jag blev fruktansvärt ledsen när jag fick beskedet om hennes bortgång.
    En stor kram till både dig o Kerstin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Rikard hon var fantastisk och hon är oss så nära........
      Kram till baka till Dig!

      Radera
  11. Det var tråkigt att höra Gilbert ... Skänker dig styrkekramar i det svåra <3 Marie & Familjen

    SvaraRadera