söndag 6 januari 2013

Nyårsafton i Knislinge

Jag och morsan var i Knislinge hos Pia och Rikard på nyårsafton. Vi åkte taxi dit. Vi hade med oss en flaska champagne och en blomma till Pia.

Det var andra med på festen, det var en flicka och en pojke och deras föräldrar. Föräldrarna var med på vår förraTysklands-resa, det var så vi lärde känna dem. Vi kommer att göra en ny resa till Tyskland men vi vet inte riktigt när.

På festen spelade vi spel. Man slog med en tärning och när man fick två sexor så fick man två paket. Jag fick ett hopprep men det fick flickan sen. Då tog jag ett måttband av morsan och insticksnycklar. Det var bra för såna nycklar hade jag inte tidigare. Och så fick jag en regncape som jag kan ha när jag cyklar. Det var bra. Det gick helt vilt till både till höger och vänster när vi tog paket från varandra. Det var jättekul.

Klockan 12 gick vi ut och firade in det nya året. Jag smällde inte några raketer, nej, nej, aldrig!! Jag skulle aldrig smälla upp mina pengar sådär!

Senare på natten åt vi ostbricka. Det var jättegott.

11 kommentarer:

  1. Vi kallar spelet för julklappsspelet! Första rundan får man paket (när man slår sexa). Andra rundan tar man paket från varandra (när man slår sexa) och tredje rundan spelas när alla paketen är öppnade. Denna rundan är tidsbegränsad (4 minuter) och då kollar man in alla grejer man är intresserad av också stjäl man de grejerna från varandra (när man slår sexa). Det brukar bli stressigt som tusan de sista sekunderna när man vill stjäla tillbaka de grejerna man blivit av med. Vad bra att du gillade insexnycklarna och regncapen!
    Tack för trevligt sällskap på Nyårsafton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tackar än en gång för en trevlig Nyårsafton - härligt att få börja de nya året tillsammans med Er....!!!! Fantastiskt go mat och dricka......en minnesrik kväll o natt!!!
      Kram till Er båda

      Radera
  2. Jag har hört så mycket om julklappsspelet och nu vet jag hur det går till. Ska införa det i min familj, verkar jättekul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett mycket trevligt spel......både för vuxna och barn!

      Radera
  3. Vi var i Malmö på julafton hos vår yngsta dotter, där spelade vi också klappsspelet. Håller med dig om att det var roligt. Nyårsafton var vi hemma tillsammans med goda vänner. Du förstår att jag skulle aldrig lämna min hund ensam hemma en nyår. Hon är inte rädd för smällare eller rakter, kanske tack vare att hon aldrig varit ensam hemma när det skjuts så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst Barbro är det ett trevligt spel!
      Om vi blir hundrar i nästa liv, så skulle vi gärna vilja bo hos Dig!!!
      God fortsättning på det nya året önskar vi Dig och Din familj!!!

      Radera
  4. Ja....Det bästa med julklappsspelet är att ALLA kan vara med,ung som gammal.Tack Gilbert och Kerstin för att ni förgyllde vår nyårs afton!!! KRAAAAAAMMMM

    SvaraRadera
    Svar
    1. En oförglömlig nyårsafton - TAAAACCCCKKKKKKK!!!

      Radera
  5. Visst är det kul med julklappsspelet. Ida älskar det och hon har en himla tur med tärningarna. Hon fick många paket. Kan tänka mig att ni hade en toppen nyår! Kram å Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  6. Hej Gilbert,trevligt att höra och läsa dina tankar,vi spelar med jukklappsspelet, men vi gjorde det annan dag jul,roligt spel,man kan ha roligt utan det kostar så mycket,hej då hade så bra,hälsa mamma från mig o ewa

    SvaraRadera