lördag 21 september 2013

Jag saknar Lennie

Jag träffade en tjej igår som jobbar i hemtjänsten och som var hos Lennie när han levde. Jag berättade för henne hur jag tog hand om Lennie. Då sa hon: "det var skönt för honom att han fick dö". Jag tänkte: "hur i helvete kan hon säga så till mig!". Det gör ont i mig, han var ju som en bror för mig. Det var verkligen inte bra sagt av henne.

Jag sa till prästen i förra veckan att jag känner att jag måste till kyrkogården där Lennie ligger, annars får jag spader. Jag kan fortfarande inte släppa honom, det kan jag inte göra. Det är så svårt. Jag sa till henne att jag saknar honom så mycket. Då svarade hon: "åk dit och sitt där och tänk bra tankar".

Lena och jag ska åka dit till kyrkogården snart. Sen släpper jag det med Lennie. Jag måste gå vidare.

5 kommentarer:

  1. Ibland kan jag tycka att döden är en befrielse för de som är svårt sjuka ...kanske var det så hon menade,att man får tänka på hur Lennie mådde? Du är ju klok som vanligt..att sitta och fundera vid någons grav kan vara bra för själen.. men sen får man tänka på vad personen som dött hade velat. Jag tror Lennie hade velat att du skulle tänka på allt kul ni upplevt tillsammans och inte på hur han dog ! Stor Kram från din vän Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fint Du har svarat på Gilberts "rop", Pia......de gör gott långt i in själen.......tack för att Du finns...!!! Kramar till Dig vännen

      Radera
    2. Så vackert skrivet Pia!!

      Radera
  2. Sorgen och besvikelsen över att en kompis har gått bort.....är svår och måste få ta sin tid Gilbert......så småningom kommer tankar på alla fina minnen och de kan ingen ta ifrån Dig Gilbert...!!!!
    JAG ÄLSKAR DIG....!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte att tjejen i hemtjänsten är en elak person Gilbert, utan ibland blir det fel med det man säger. Man tänker och säger en sak, och den som hör det tolkar det på ett annat sätt.

    SvaraRadera