tisdag 10 september 2013

Nya omvårdnaden

Det var tänkt från början att HS-Service skulle ha hand om min omvårdnad. De hade fått papper på det men det tog lång tid för att bli klart. Men nu äntligen är det klart!

Under tiden jag har väntat har Anna i Nya Hemtjänsten hjälpt mig och det har fungerat mycket bra.

Nu har vi bestämt att HS-Service kommer på tisdagar och fredagar klockan sju för att hjälpa mig. Vi började redan i onsdags för att komma ifatt och på fredag ska vi planera vad vi ska handla nästa tisdag. Och sen ska vi laga mat nästa fredag.

Det kan bli Britt-Marie som kommer eller nån annan från HS-Service, det kvittar egentligen.

Om jag skulle ramla eller så, då ringer jag till en sköterska som heter Maria. Hon är jättebra! Hon är toppen!

Det kommer att bli mycket enklare nu att bara ha HS-Service och jag har väntat länge på att det skulle bli klart. Och nu är det klart - det känns bra!

10 kommentarer:

  1. Det är rätt att försöka göra allt så enkelt som möjligt. Men jag vill skicka en hälsning till Anna att jag har förstått att hon har gjort ett jättebra jobb!

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad för Din skull Gilbert.....men jag vill också skicka en hälsning till Annna - Nya Hemtjänsten - som har varit go och hjälpsam för Dig Gilbert....!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Gilbert.

    Hoppas allt e fint med dig. Det var ett tag sedan vi träffades nu uppe i arkelstorp på min konsert men jag kikar in på din blogg ibland.

    Ha en trevlig helg.
    Med vänlig hälsning, Emil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skoj att du har varit inne och skrivit på min blogg Emil. Du ska veta att det gjorde mig så glad, jag kommer att cykla ner till mamma och berätta det idag. Ha en trevlig helg du också.

      Radera
    2. Jag blev också jätteglad!!!

      Jag tycker det är så fint av dig Emil att du alltid tar dig tid efter konserterna och pratar med dina fans. Och så sjunger du ju så fantastiskt bra!

      Radera
  4. Emil,Du är fantastisk...tar Dig tid.....har empati....hade önskat att det fanns fler som Du....<3 <3 <3

    SvaraRadera
  5. Så bra att Du fått den omvårdnad som Du väntat på ! Och så ser jag att en kändis skrivit på din blogg..heja Emil! Kramar från en hemlig beundrare ;)

    SvaraRadera