måndag 30 september 2013

Nästan riktiga Beatles



Lena och jag var på Beatles-konsert. Det såg ut som Beatles, men det var inte de riktiga. De klädde sig på samma sätt och sjöng och spelade som var helt likt Beatles. Han som var John Lennon var riktigt busig - en spelevink. Det var underbart!

Margareta och Paul var också där och vi träffade dem efter första akten i pausen.

Bakom oss satt en hel rad med tjejer, och de traggade och traggade och traggade och traggade och traggade... hela tiden! De störde oss och jag har aldrig sett Lena så upprörd nån gång, men hon vågade inte säga till. Jag ville resa mig upp och säga: "Nu håller ni truten!!!". Men jag lugnade ner mig lite och vände mig om och sa: "Håll tyst!!!" Då lutade en av dem sig fram och sa: "Ska jag hålla tyst, eller...?". "Ja, tack!", sa jag.

Annars var konserten jättebra för mig och Lena. Jag sa till henne: "Mamma skulle ha varit med, hon hade haft jätteroligt!"

5 kommentarer:

  1. Nä fy, vad feg jag var som inte vågade säga till! Tur att du var med Gilbert!

    Jag förstår inte att man betalar så mycket som det kostar att gå på en konsert, och sen sitter man bara och babblar hela tiden. Utan nån respekt för andra.

    SvaraRadera
  2. De låter som om Ni hade trevligt trots att tjejerna bakom Er "babblade" - håller med om att de är respektlöst! Så fina bilder - Ni ser verkligen glada o nöjda ut.......

    SvaraRadera
  3. Det låter ju riktigt skoj att få lyssna på "nästan riktiga Beatles". Det skulle jag också kunna tänka mig att följa med på. Jag trodde nästan att du tänkte skriva: "Mamma skulle ha varit med, hon hade bett dem hålla truten!"

    SvaraRadera
  4. TY for the useful info! I would not have gotten this otherwise!
    Can I post part of this on my blog if I post a reference to this website?
    Just a and a highly interesting post to stumble at on this nice site! Never input any reply but now i couldnt i could not resist ..
    OLANSI FACTORY

    SvaraRadera