måndag 13 december 2010

Julkonsert

Moster Britt och jag skålar i julmust

I lördags var jag på konsert med moster Britt och mamma. Moster Inga skulle egentligen också följa med men fick förhinder. Det var en Lucia konsert med Kristianstads Musikklasser i konserthuset. Det är en tradition som vi har varje år. Små barn och större barn sjöng och spelade. Det var en stor upplevelse. Vi skulle träffas kl 11 och var ute i god tid.

Efter konserten åkte vi hem till moster Britt i Åhus. Hon körde oss i sin bil. Vi fick julmust och smörgåsar, och sen drack vi glögg. Jag visade moster Britt hur hon kan läsa min blogg och jag la in sidan under Favoriter.

Nästa år är det min tur att fixa allt inför konserten.

3 kommentarer:

  1. Nu blir Moster Britt förvånad när hon kollar Din blogg! Jag tycker att den är fantastisk!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Underbart med jultraditioner!Låter hur mysigt som helst......

    SvaraRadera
  3. Kanon Gilbert!
    Vi har det mysigt på våra små släktträffar!!!!!
    kram moster din.

    SvaraRadera