måndag 20 december 2010

Tove sjuk


Tove har varit sjuk. En dag kom jag på att hon hade kissat i min säng. Jag ringde med detsamma till mamma och hon ringde till en vän som kan mycket om katter och hundar. Vännen sa att det nog var urinvägsinfektion. Hon fixade tabletter som Tove har fått äta i 10 dagar. Jag har haft dörren stängd till mitt sovrum, men en dag glömde jag det och då gick Tove in och kissade i min säng igen. Efter det var jag noga med att stänga dörren. Nu är hon bättre och får börja komma in i sovrummet igen.

När Tove blev sjuk tänkte jag "nu är det slut med katten". Men mamma lugnade mig.

3 kommentarer:

  1. Skönt att det nu är bra med katten......förstår att Du blev orolig för henne.
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Tove är den gulligaste katt jag någonsin träffat. Det märks att hon trivs hos dig!

    SvaraRadera
  3. Skönt att Tove mår bättre!! Roligt att läsa din blogg. . .

    SvaraRadera