måndag 27 december 2010

Julafton

Julen har varit bra. Först var mamma nere på Runos grav och satte ett ljus. Runo var min kusin, han dog 20 mars 2004 bara 32 år gammal. Runo och jag var mycket tillsammans och jag saknar honom. Vi går till hans grav varje år och tänder ett ljus.

Mamma och jag firade julafton hemma hos mig. Det var Chip, kisen, mamma och jag. På eftermiddagen öppnade vi julklapparna. Jag fick ett köställ (biljard), liten kamera, digital photo viewer nyckelkedja. Mamma fick en digitalram av mig, man för över bilder från datorn till ett chip som man sätter i ramen. Den visar sen bilderna en i taget. Och så fick hon en stavmixer. Av Jeanette fick jag 500 kr. I veckan ska jag köpa en apparat för pengarna, som omvandlar vanliga foton till digitala som jag sen kan lägga in i datorn. Tove fick en liten leksaksmus på hjul som man skruvar upp. Men hon hatade den och sprang och gömde sig under sängen. Och så fick hon en pinne med fjädrar på som hon gillade.

Av hemtjänsten fick jag en tavla på en katt. Den är så fin.

Vi blev alla glada för julklapparna. Efter det tittade vi på Kalle Anka och åt julmaten lite senare. Jag tycker bäst om prinskorvar och lite allt möjligt. Utom köttbullar, det är inte min starka sida. Vi hade beställt jultallrik detta året och jag saknade mammas julskinka. Hoppas jag får det nästa år. Den är mumsfillibabba! Vi åt så vi nästan sprack.

Sen satte vi oss framför TVn. Där drack vi en liten grogg, blandat med cocacola. Tove retades lite med Chip och vi låg dubbla av grin.

Det var en bra julafton.

7 kommentarer:

  1. Ja, vi hade en mysig julhelg tillsammans - jag är fortfarande mätt efter all julmat!
    Kram Mamma

    Ps lovar att göra julskinka till nästa jul Ds

    SvaraRadera
  2. Så bra att Du och Lena nu skriver när kommande inlägg ska ske - längtar redan till att få läsa nästa inlägg i Din blogg och bok
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Det låter som en toppentrevlig jul!

    SvaraRadera
  4. Jag saknar en bild från vår mysiga julhelg tillsamman, Gilbert! Men finner Du ingen bild i Din kamera som passar så är det ok ändå - jag älskar att läsa Din blogg och ser fram emot nästa inlägg - jag är så stolt över Dig!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  5. Hej Gilbert!
    Det är jättekul att kunna följa dig på din blogg och läsa bland annat om er trevliga jul. God fortsättning, kram och hälsa mamma!
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Vi siktar på att 2011 blir ett år fullt med spännande upplevelser och vänliga människor (och djur)! Kram!

    SvaraRadera
  7. Gilbert det är mycket spännande att få läsa din blogg. Tack för att du finns i mitt liv.
    Kram din moster.

    SvaraRadera