måndag 21 februari 2011

Skitdatorn

Datorn betyder mycket för mig

Datorn gick inte att starta idag. En programvara körde igång för att reparera den men det hände ingenting. Det känns tradigt att Lena och jag inte kan skriva i bloggen.

Datorn betyder jättemycket för mig. Jag kollar min almanacka, hur mycket pengar jag har, Facebook och biljarden. Varför ska det vara så jäkligt! Mamma ska se om garantin gäller, jag tror det så då kan vi lämna in datorn till Onoff.

Och vi som hade tänkt att lägga in bilder i bloggen och boken idag. Nu kan vi inte göra det! Jag tänker på alla bilder jag sparat i datorn. Och så har jag spel där också. Som tur är så har jag sparat bilderna på ett usb-minne.

Halleluja!!!! Nu har vi löst problemet. Vi är dataproffs! Vi hoppade trettiett båda två när vi såg att datorn fungerade igen.

10 kommentarer:

  1. Ni är riktiga snilleblixtar - GRATTIS!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Jag brukar gå ut och stänga dörren om mig när min dator går sönder. Sen hoppas jag att allt löser sig som ett mirakel. Ibland funkar det...

    SvaraRadera
  3. Lena jag testar Din information gällande att skriva kommentarer i Gilberts blogg!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Det fungerade!! Nu väntar vi på många...kommentarer - eller hur Gilbert o Lena!

    SvaraRadera
  5. Hej Kerstin, hur gjorde du innan? Det var mycket snyggare med namnet i rött. Jag hoppas verkligen att fler skriver nu, det blir mer liv i bloggen då!

    SvaraRadera
  6. Jag väljer att också fylla i webbadressen! Ja, nu hoppas vi på liv i bloggen!!!!!

    SvaraRadera
  7. Ja,dator är ett bra redskap....när den fungerar. Härligt att ni fick igång den,så jag inte missar något i din fantastiska blogg.Kraam

    SvaraRadera
  8. Hej Gilbert! Jag är Lenas dotter och jag ville bara säga att jag gillar din blogg.

    SvaraRadera
  9. Hej Kristina! Skoj att Du har kommenterat på min blogg - jag är själv stolt över den!

    SvaraRadera
  10. Nu är det över 2000 sidvisningar. Fantastiskt!
    Vi ses på torsdag!

    SvaraRadera