torsdag 3 mars 2011

Tove får leva

Tove på vift

Det har varit jobbiga dagar för det har hänt flera olyckor med Tove då hon har kissat i min säng. Hon tror tydligen att hon äger stället och kan göra som hon vill. Men det kan hon inte.

Vi har försökt med alla medel att få henne att sluta. Mamma har t.o.m. sagt att hon kan ha Tove men det vill inte jag. Då hade jag träffat henne varje gång som jag besökte mamma och då hade jag blivit ledsen. Det hade varit bättre att avliva henne. Det har jag tänkt på ett tag nu och det har känts svårt. Tove är bara två år gammal, ska fylla tre i år och hon borde få ett längre liv.

I går bestämde jag mig för att hon ska få leva. Det känns bra att ha tagit det beslutet. Det är en fin katt, hon är kelen och snäll. Nu har mamma lagt ett annat täcke över min säng och det verkar som om att Tove förstår att sängen inte är en kattlåda.

Jag tror att det kommer att gå bra nu. Just nu ligger hon i min säng och tittar på mig med stora ögon. Katter är himla kloka, kanske hon förstod att hennes dagar var räknade. Nu känner hon nog att faran är över.

3 kommentarer:

  1. Skönt att Du nu har kommit fram till ett beslut Gilbert - jag vet att Du har haft det svårt den senaste tiden gällande Tove! Beslutet Du fattade glädjer mig och veterinären - Tove är en mysig katt men det är naturligtvis viktigt att det är Du som bestämmer reglerna i huset och jag är nu helt säker på att Tove har fattat "galoppen"!!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Så bra att Tove får en andra chans. Hon verkade riktigt glad i dag, jag tror att katter förstår en hel del. Hon ville vara i centrum och gick t.o.m. över tangentbordet när vi skrev i bloggen. Precis som om hon ville visa hur glad hon är över att få bo hos dig.

    SvaraRadera
  3. Ja,jag är också helt säker på att Tove förstår att hon får en andra chans. Jag var hos Gilbert i går och såg den glädje och den kontakt som nu finns igen mellan dem - HÄRLIGT!

    SvaraRadera