torsdag 28 april 2011

Arrac och Hera


Schäfern Arrac

I dag fick jag besök av två stora, svarta hundar, Arrac och Hera, och deras ägare David och Ellinor. David ska bli min nya kontaktperson. Vi ska börja träffas på lördag.

Arrac kände lukten efter Tove och så gav han mig en stor puss rakt på munnen. Hera tryckte sig mot mig och ville bli kliad. De var helt gulliga!

David och jag kommer att hitta på mycket kul. Vi ska träna Arrac och kanske spela biljard och schack. Jag har som mål att hitta en ny hobby ifall jag tröttnar på biljarden. Det hade varit kul att gå med i en klubb där man får skjuta med luftgevär. Om David kan leta upp en sådan så kommer jag att ge honom beröm.

7 kommentarer:

  1. Så glad jag blir när jag läser Dig blogg i dag - förstår att Du har haft en härlig dag tillsammans med David o Elinor och två gulliga hundar.....!!
    Lena Du är en pärla....Du har en förmåga att skapa glädje och harmoni i första hand för Gilbert men också för mig som mamma! Tack, tack....tack!!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni hittar luftgevärs skytte.. Verkar spännande. Trevlig Valborg!!Kram

    SvaraRadera
  3. Tack själv Kerstin! Jag blir alldeles varm och glad inombords av ditt fina inlägg...

    SvaraRadera
  4. Du har bra hand med djur Gilbert. Du gjorde alldeles rätt när du träffade dessa stora bamsehundar. De accepterade dig direkt. Det var härligt att se.

    SvaraRadera
  5. Saknar nya inlägg i Din blogg!!!???

    SvaraRadera
  6. Vi blev lite försenade. Tiden går så fort när vi träffas... Men nu är det fixat!

    SvaraRadera
  7. vilket fint inlägg! :) Hera & Arrac tycker verligen om dig Gilbert!! :D

    SvaraRadera