torsdag 14 april 2011

Förändringar

En av mina matlådor

Det kommer att bli lite ändringar framöver. Lena är kontaktperson åt mig nu men ska börja som ledsagare istället. Hon ska dela det med Mao. De får 20 timmar var. Lena och jag fortsätter att skriva bloggen och boken som tidigare. Det är viktigt. Och så ska vi planera inköp och laga mat tillsammans. Jag brukar frysa in så att jag kan ta fram en middag varje dag och värma i mikron. Sen kommer vi få tid över så att vi kan hitta på något annat också.

Jag behöver alltså en ny kontaktperson. Lena föreslog att David skulle ta över och det har jag funderat på. Jag pratade med mamma och hon tyckte det var roligt så jag ringde Lena igår och sa att jag gick med på det. Lena blev överraskad och glad.

Jag tror att det blir bra för David tycker om hundar och att vara i naturen, och det tycker jag också om.

9 kommentarer:

  1. De kommer att bli jättebra med de nya förändringarna som Du nu har gjort!

    SvaraRadera
  2. Det är kanon med matlådor!! Såna brukar vi också ha i frysen,perfekt att ha med på jobb.Skönt att slippa stå vid spisen varje dag,bara ta en i frysen.Hoppas det går bra med din nya kontaktperson!

    SvaraRadera
  3. Då får vi se om vi jobbar lika bra tillsammans i köket som vi gör vid datorn. Jag tror det.

    Om du klickar på mitt namn så ser du bloggen jag skrev när jag reste runt i Thailand och Laos.

    SvaraRadera
  4. Jag ser fram emot våra "köksstunder!" Jag skall be mamma hjälpa mig med att läsa om Din äventyrsresa i Thailand och Laos - skall bli spännande!

    SvaraRadera
  5. Tack Pia för att Du ALLTID bekräftar mig med kommentarer i min blogg! DU ÄR EN PÄRLA! Vi lägger ner mycket arbete med bloggen/boken. Det är viktigt för mig att få berätta om mina tankar och om mitt liv. Tack Lena för att Du förstår hur viktigt detta är för mig!

    SvaraRadera
  6. Jag läste en annan blogg i dag som hade samma rubrik som du - förändringar.

    Så här förklarar hon ordet:
    Förändring = man går inte bort från något, man går till något annat istället… : ]

    SvaraRadera
  7. Förändringar medför ofta en rädsla hos människor därför att man inte vet vad som väntar.
    I ditt fall är det ju inte så, eller hur? Du känner Lena och är trygg med henne. Och jag är helt övertygad om att du och David också kommer att ha trevligt tillammans. Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Mamma brukar alltid säja till mig " inget ont utan att det har något gott med sig!"
    Jag är så glad för att Monkan hjälper mig med städ och tvätt! Jag är så glad för att Lena skall hjälpa mig med planering/matlagning och så ser jag fram emot att få umgås David!

    SvaraRadera