måndag 16 maj 2011

Bivaröd

Hera ligger i mitt knä

Datanördarna

Arrac sover

Ellinor pratar med Lena

Jag och Lena åkte ut och hälsade på hos David, Ellinor och hundarna där de bor i Bivaröd. Vi fikade först och åt Lenas morotskaka. Alla tyckte om den och det blev bara en liten bit kvar. Lena har lovat att baka den till nästa gång vi träffas, så får mamma också smaka.

Sen satt David och jag länge vid datorn och fixade olika grejer. Nu vet vi hur vi ska lägga in filmer i bloggen. Det kommer att bli bra. Jag har filmat mycket och det ska bli kul att få visa filmerna.

När David och jag jobbade vid datorn, stekte Ellinor och Lena korv. Det var meningen att vi skulle grilla ute, men vädret var inte så bra. Vi hade jättetrevlig och satt länge och pratade. Vi var som en stor familj.

Hera hoppade nästan upp i mitt knä, hon gillar mig mycket. Det gör Arrac också. Han är så gullig.

Resan med färdtjänst till Bivaröd var jättetrevlig. Hon som körde var bra, och vi frågade om hon ville följa med in och grilla men det hade hon inte tid med. Men resan hem var fruktansvärd. Det var en dålig chaufför, han körde fort och bilen hackade. Det var tur att vi kom hem helskinnade.

5 kommentarer:

  1. Jag förstår att Du hade en trevlig eftermiddag hemma hos David o Elinor. Alla har Ni samma intresse o jag är så glad för att Du har fått kontakt med denna ljuvliga familj!
    Du o Lena arbetar ju tillsammans i "stugan" o då får jag också möjligheter att träffa Lena. Jag gläder mig åt alla framtidsplaner som Ni har tillsammans o det skall bli jättespännande o läsa om dessa i din blogg! Längtar redan till nästa blogginlägg!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag älskar min familj och mår så bra tillsammans med dem. Samma härliga energi känner jag hos dig och din mamma. Det är nog därför vi trivs så bra tillsammans!

    I dag regnade det när vi jobbade med bloggen. Vi satt inne i stugan med levande ljus. Kan man ha det bättre??!!

    SvaraRadera
  3. Kan berätta att hunden Boss har flyttat in i Bivaröd nu för att bo där ett par veckor medan hans husse och matte är i Barcelona. Boss och Hera leker ganska bra ihop, medan Arrac helst vill äta upp honom....huh!!!

    SvaraRadera
  4. Jag frågade David om han ville hjälpa oss med att montera ihop vår hammock som vi köpte i förra veckan och det lovade han att göra på lördag då vi skall träffas igen. Men mamma och jag kunde inte vänta (mamma var mest "hejalös")och började med monteringen i går (onsdag.)De skulle vi inte ha gjort! Den blev sne och ving och vi gav upp. Nu får den stå halvmonterad tills David kommer på lördag.....hi...hi

    SvaraRadera
  5. Ni ser ut att ha jättetrevligt tillsammans!! Ska bli spännande att se film ....Kram

    SvaraRadera