måndag 9 maj 2011

Vi tränade Arrac

Arrac och Hera skötte sig fint

I lördags kom David och Arrac hit till stugan. Mamma var först lite orolig att Arrac skulle skälla och gräva upp rabatterna. Men David hade sådan pli på sin hund så mamma kunde vara lugn. Arrac hoppade inte utan han följde David och mig hela tiden.

Vi gick bort till klubbhuset för att träna sök med Arrac. Jag la ut ett spår med tvättklämmor när Arrac och David busade och inte såg var jag la dem. Jag gick med små steg, så att Arrac kunde lukta var jag gått och jag la ut klämmorna med jämna mellanrum. Sen fick Arrac börja söka. Han hittade alla jädra ställen, han klarade det galant. Varje gång han hittade en klämma så satte han sig ner och markerade. Som belöning efteråt fick han leka med sin boll, och den bar han i munnen hela vägen tillbaka. Då var hans stolt!

Mamma lekte med honom och kastade bollen och han tyckte det var jättekul. Han satt bakom henne när hon rensade i rabatten och ville att hon skulle kasta igen. Han tröttnar aldrig.

Sen kom Ellinor med sin Hera, och lite senare kom moster Britt. Så vi var ett härligt gäng som satt här i trädgården och fikade.

4 kommentarer:

  1. Ja, det var en fantastisk dag! Arrac är en jättego hund och det var såååå skoj att få träffa honom, hans husse David och Ellinor med sin hund Hera. Jag hoppas att Ni kommer att få många sköna stunder tillsammans i stugan framöver Gilbert!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du tyckte om Arrac :)
    Och trevligt att få se er vackra koloni! :)


    Vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  3. Visst är Arrac duktig! Han blir så lycklig när det är någon som vill kasta bollen åt honom. Och jag har aldrig varit med om att han tröttnar först.Både han och Hera är jättefina.

    SvaraRadera
  4. Arrac tyckte det var jätteroligt att träna och ni hade en jättefin koloni =)

    SvaraRadera