måndag 30 maj 2011

Fest

Pia och Rickard

Rickard visar Ida någonting

Mamma och jag var på fest hos Pia och Rickard i lördags. Ida kom också dit. Först fick vi en drink med lite snask som tilltugg. Sen blev det en god middag med kyckling till huvudrätt. Till det drack vi vin och starköl. Rickard bjöd på en liten snaps och den var jättegod.

De bor i en marklägenhet och har renoverat allt inne och lagt nya golv. Det är så snyggt. Nu är de nöjda och ska inte renovera mer.

Vi hade beställt taxi till halv 12 för hemfärd, men den kom inte förrän kl ett. Taxichauffören ringde till mig och sa att han var försenad. Han var så uppkäftig och sa att taxicentralen var stängd. Mamma var förbannad. Men det gick över och hon sa sen att han hade gjort allt efter sin förmåga. Vi var inte hemma förrän halv 2.

Vi var så trötta dagen efter, det var tur attt jag inte skulle träffa Lena. Då hade hon sett när jag hade lite dåligt humör.

3 kommentarer:

  1. Ha,ha,ha - jag hade nog klarat det.

    SvaraRadera
  2. Det är ALLTID så trevligt när ni kommer på besök...Tiden går fort som attan. Vi var också lite sletna dagen efter...

    SvaraRadera
  3. Ni är supertrevliga värdar och de är alltid lika gemytligt att få komma och besöka Er i Er "marklägenhet"...! Pia Du är en riktig matmamma och Rikard Du ser till att vi får något gott att dricka. Speciellt gott smakade vinet som Du "kammade" hem i brigetävligen - GRATTIS ÄN EN GÅNG!

    SvaraRadera