måndag 30 maj 2011

Konstnären Gilbert

Jag gav morsan en tavla och ett nattlinne på Mors dag

Jag har pratat väldigt länge om att jag vill börja måla tavlor. Britt målar och hon har berättat hur roligt det är. Jag har fått veta av henne att man blandar gult och blått för att få en grön färg.

Lena och jag var i väg och tittade på färger och sånt och skrev upp vad det skulle kosta. Mamma och jag tittade igenom ekonomin och kom fram till att jag hade råd. Så Lena och jag åkte tillbaka till affären och köpte allt som behövdes. Det var färger, penslar, stativ, dukar och lite annat.

Sen började jag att måla tavlor i kolonin. Man kan säga att jag nu är mer avkopplad än vad jag var innan. Det känns som om själen läker. Jag har målat många tavlor på kartong, det är billigare. Och så har jag målat en på duk. Det var stor skillnad att måla på duk. Jag skissar först upp med blyertspenna och sen målar jag med acrylfärg. Jag är jättenöjd med mina tavlor.

5 kommentarer:

  1. Tack för tavlan vi fick i Lördags ! Skönt för dig att du hittat en avkopplande hobby. Mamma ser ut att ha det härligt på fotot

    SvaraRadera
  2. En sån energi du har! Jag hänger inte alltid med. Kanske man borde måla som du för att bli lika energisk!

    SvaraRadera
  3. Jag har förstått att Du tycker det är avkopplande att måla för Du kan stå vid stativet i timmar. Ibland får jag kolla om Du verkligen är kvar i kolonin !!!

    SvaraRadera
  4. Tack för den fina tavlan, nattlinnet och den "goa maden" på Mors dag!!!!!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  5. Va roligt att det går bra med tavlorna :) ses snart! /david & Elle

    SvaraRadera