måndag 13 februari 2012

Röda Korset


Lena och jag går ibland till Röda Korset, där sitter vi och pratar och dricker kaffe. Idag hade jag med mig kläder som de kan sälja. Det är kläder som jag inte vill ha längre. Nu är det lättare att öppna garderoben hos mig och dra ut lådorna. Hoppas att de säljer kläderna så att de inte bara slänger dem för då är det ju inte lönt. Man måste försöka ge till de fattiga.

Det är trevligare att sitta någon annanstans när vi skriver bloggen, så att man inte bara sitter hemma. Ibland sitter vi på Domus restaurang, förra veckan hade vi min dator med oss.

På Röda korset kostar kaffet bara åtta kronor. Det är nog billigast i stan. På Domus kostar det sexton kronor.

6 kommentarer:

  1. Du tänker då på alla Gilbert!

    SvaraRadera
  2. Bra tänk att vara ute bland folk o skriva bloggen,insupa inspiration!! Kan man sen köpa billigt kaffe är det ett + Det är SÅ roligt att läsa dina blogginlägg!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte att de slänger dina kläder, utan det är nog någon som får bra användning av dem.

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Gilbert! Jag skulle oxå behöva röja lite bland mina kläder. Varje gång jag börjar sortera så tänker jag ofta...men den tröjan kan jag ha när jag rensar i trädgården, men det blir aldrig så. Så bättre att nån annan kan få glädje av ens kläder än att dom gör så att man knappt kommer in i sin garderob =)

    SvaraRadera
  5. Hej min vän!

    Härligt att läsa om dig i Lokaltidningen.
    Hela familjen hälsar till dig och mamma.

    Många kramar Camilla

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig artikel i tidningen Gilbert! Kul....

    SvaraRadera