tisdag 6 mars 2012

HS-service


Mamma och jag har kämpat länge för att jag ska få mer hjälp med att klara av min vardag. Som det är i dag så hjälper HS-service till med tvätt och städ, men jag behöver fler timmar för att få stöd med att handla och laga mat. Och så behöver jag någon som kan påminna mig när jag ska duscha, och att någon finns i min lägenhet ifall jag skulle ramla i duschen.

Det kom två personer från kommunen hem till mig och vi gick igenom vad jag behöver hjälp med. Jag fick steka lite mat och duka för att de skulle se vad jag klarar av att göra själv. De kom fram till att jag ska få fler timmar. Beslutet kom igår. Mamma och jag hoppade nästan trettiett när vi såg det. Jag känner en lättnad idag.

Jag tycker att HS-service är så bra. Alla som behöver borde få hjälp av HS-service. De låter mig bestämma så mycket själv. Jag hade en gång en personal som köpte potatis till mig utan att fråga först. Det var inte bra.

Jag ska sätta mig ner med HS-service och gå igenom hur mitt schema ska se ut.

13 kommentarer:

  1. Ja, tänk att få välja vem som skall stödja och hjälpa i hemmet! Jag glädjs med Gilbert och känner ett stort förtroende för HS-service!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag är också glad för din skull Gilbert! Jätteglad!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS KÄRA GILBERT !!!!!!!!!!!!!!!!! Blev så glad när jag ser att du fått mer tid !!!!!!!!!!!!!!!!!! Kram

    SvaraRadera
  4. Du ska få en stor KRAM när vi ses på lördag!!

    SvaraRadera
  5. Vad glad jag blir när jag läser detta Gilbert.
    Jag fick ett litet tips att gå in på din blogg o läsa.
    Nu kommer jag vara på gott humör hela kvällen.

    Nu kommer jag fortsätta läsa lite då och då om dig.
    Jag är glad för din och din mammas skull att du har fått lite mer timmar så du får lite mer hjälp i ditt hem.
    Med vänlig hälsning Jens Sundqvist VD HS Service och Support

    SvaraRadera
  6. Lena sekreterare7 mars 2012 kl. 17:50

    Lite siffror:
    Bloggen "Gilberts Tankar" har haft 80 inlägg sedan starten år 2010. Antalet sidvisningar är 9000!

    SvaraRadera
  7. Hej kusin! Det är så roligt att läsa om din vardag, det känns inte som om vi bor 60 mil från varandra. Kan du fråga UllaBella sekreterare ( kommer du ihåg sommarprogrammet?) om ni inte kan försöka lägga till en Facebook knapp? Då kan jag prenumerera på dig och då kan också mina vänner lite enklare följa dig. Kramar! Jena kusin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen så är det ju Du Lena som är UllaBella sekreterare till Gilbert - kan vi fixa kusin Jenas önskemål? Jag överför länken (när Ni har gjort nya inlägg) till Facebook - men kanske finns det ett enklare sätt?

      Radera
    2. UllaBella 2 (Lena)13 mars 2012 kl. 10:40

      Jag använder inte Facebook och vet inte riktigt hur det fungerar. Men det ska säkert gå på något sätt. När vi träffas på torsdag kan ju Gilbert ta med sig datorn. Eller vad säger du Gilbert?

      Radera
    3. Framför detta till Gilbert!

      Radera
  8. Nu har jag lagt till en Facebook-knapp. Är det rätt så?

    SvaraRadera