måndag 8 oktober 2012

En till dunder-och-brak-fest

Vi var på 65års-fest hos mammas kusin i lördags. Vi var jättemånga. Vi fick lära känna kusinens familj och så åt vi god mat. Det var en riktig dunder- och brakfest. 

Ibland gick vi ut och pausade för vi var så varma i kläderna. Jag dansade många danser, det var skoj. Mamma sjöng, skrek och gormade så hon var hes dagen efter och kunde nästan inte prata.

Först ville mamma att vi skulle åka hem tidigt, hon tänkte på mig för jag mådde inte så bra. Men lite vin och kaffe piggade upp mig, så vi åkte inte hem förrän klockan två.

3 kommentarer:

  1. En brakfest var det verkligen med fantastiskt god mat och trevligt sällskap! Ledsen att Du uppfattade mig som att jag gormade och skrek, men roligt hade jag.....!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite klurigt det där med ord. Jag tror att Gilbert la en positiv betydelse i det. Han beskrev det som att ni hade väldigt roligt.

      Radera
    2. Ja, det är säkert ett missförstånd......de kan ju så lätt uppstå.....!!! Jag vet att Gilbert inte medvetet vill såra mig men jag tycker att det är viktigt att jag berättar att jag blev ledsen och att jag uppfattade hans ord om mig som negativt.....!!!

      Radera