onsdag 3 oktober 2012

Äppelmarknaden i Kivik

Pia, Rickard, jag och mamma åkte till äppelmarknaden i Kivik. Vi åker dit varje år. Denna gången var det artister som uppträdde, bl.a. Sanna Nielsen. Vilken röst hon har! Hon har verkligen vuxit till sig. Efteråt fick jag en kram av henne. Hon är min idol faktiskt, överhuvud taget.

Jag sa till henne:
- Jag har lyssnat på dig i kyrkan och sånt. Du är jätteduktig och har bra röst.
Hon tackade så mycket.

Och så tittade vi på den stora äppeltavlan. Det var ett annat motiv i år.

Vi hade picknickkorg med oss som vi åt när vi kom fram. Det var ost, kaffe och mackor. Sen åt vi innan vi åkte hem också. Vi hade bråttom hem för mamma skulle dansa linedance.

7 kommentarer:

  1. Jättetrevlig utflykt var det!!Nästa år får vi boka hela dagen åt besöket så vi hinner till musteriet också.Vad gillade du motivet på tavlan??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte inte att tavlan var så fin denna gången, det var den inte. Man såg inte riktigt vad den föreställde.

      Radera
  2. Visst var uppträdet helt fantastiskt - de lockade men än tavlan som vi hade lite svårt för att tyda - eller? Till sist kom vi väl fram till att de var en ängel - och tavlan var döpt till "moder jord" - vi har i alla fall varit på plats och sett tavlan - de var ju vårt mål! Vi blev "snuvade" på 100 kr/pers i entré men det var värt vart enda öre tack var underhållningen!

    SvaraRadera
  3. Sanna o Danne var skitbra men jag tror banne mej att det var Anne-Lie Ryde och Dan Hylander som fick fart på publiken. De var jäkligt bra alla fyra men vi får ju inte glömma Tina. Allas våran mat-Tina. Hon har ju alltid en jäkla förmåga att sprida glädje runt sig! Tack för trevligt sällskap =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Rikard o Pia, alltid lika skoj o träffa Er!!!!

      Radera
  4. Undrar vad det blir av alla äpplena på tavlan efteråt. Om de sitter kvar tills de ruttnar eller om några grisar och hästar kanske får en dunder-och-brak-fest???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de kan man undra över!? Är det någon som vet?

      Radera