måndag 29 oktober 2012

Ebbas artistgala på Arenan

 Maten var god

 Jag är mycket nöjd

 Ebba

 Zara

 Hasse

Det har varit artistgala på Arenan. Den kallades "Hjälp Ebba stoppa cancer". Lena och jag var där.

Det var fullt med folk när vi kom dit och alla var festklädda. Man kunde gå runt och provsmaka lite olika saker, det var Allerums ost, cider, kakor och godis. Och så stod en tjej och spelade och sjöng.

Mamma skulle också ha varit med men hon blev sjuk. Jag hade min mobil med mig så att hon kunde ringa om hon behövde hjälp. Jag pratade med en kille om mammas biljett. Han skrev upp ett telefonnummer som jag ska ringa för att försöka få pengarna tillbaka. Han var mycket hjälpsam.

Ebba och hennes familj kom dit i en vit limousin. Jag gick fram till henne och sa: "Jag stödjer dig på Facebook", och då tackade hon mig.

Sen började de servera maten. Vi hittade inte våra platser överhuvudtaget, så vi fick be om hjälp. Vi satt nästan lägst framme vid scenen. Det var dukat långbord med vita dukar och fint porslin. Maten var den godaste någonsin men det var synd att det var så mörkt för vi kunde inte riktigt se vad vi åt. Och vi var lite besvikna för att vi inte fick någon kaka till kaffet.

Det var faktiskt en riktigt bra konsert. Hon som presenterade artisterna heter Zara Kronvall-Sigfridsson. Jag tror att hon är gift med Emil Sigfridsson men jag är inte riktigt säker. Hon sjöng också, det var jättebra.

Här är några av artisterna:

Calle & The Undervalleys - de var sådär. Inte min smak egentligen.
Anniela Andersson - jättebra!
Emmalisa Norrhem - hon sjöng en fin låt faktiskt. Hon sa att hon bor i Stockholm.
Kristianstadsflickorna - de var bra!
Hasse Andersson - det var en riktig höjdare! Det är min bästa idol och jag har träffat honom en gång innan. Vi var tvungna att gå precis när han sjöng. Vi stod i dörren och lyssnade när han sjöng "Änglahund" och fick sen gå snabbt till taxin.

Kvällen var riktigt bra, allt var lika bra. Jag gillar såna här kvällar när man får klä upp sig och göra sig fin, träffa mycket folk och lyssna på bra musik.

Det var en höjdare att få träffa Ebba!


3 kommentarer:

  1. Allt var trevligt och bra förutom att jag hade sett fram emot en smarrig efterrätt eller kaka till kaffet... Så snopet!

    SvaraRadera
  2. Ni är då riktiga festprillar...!!!

    SvaraRadera
  3. Verkar vara en fantastisk tjej den där Ebba!!! Jättefina bilder på dig Gilbert!! Och vilka artister ...Förstår att det var en kanon kväll! Kram

    SvaraRadera