söndag 14 oktober 2012

Så ska det låta i Knislinge


Jag var på underhållning i Knislinge i lördags tillsammans med Lena. Det var tjejerna från "Så ska det låta" som spelade piano och några tjejer som dansade.

Vi åkte färdtjänst dit. När vi kom in fick vi leta upp våra platser där det låg en lapp med våra namn. Vid vårt bord satt ett helt gäng, det var tretton tjejer och en kille. Två av tjejerna var riktigt stökiga och en ramlade nästan på Lena. Jag hade bara lust att peta på henne och säga att hon skulle lugna ner sig. Det fanns ändå vakter, man kunde sagt till dem. Men de var lite roliga också faktiskt.

Klockan åtta var det mat, vi fick gå fram och hämta maten ett bord i taget. Men jag tycker att man skulle få gå fram när man ville. Det var runda klyftpotatis, viltkött och sån paj och lax. Vi tog två gånger och sen var vi mätta. Det var verkligen gott. Det var riktigt gott faktiskt.

Det var kaffe i pausen men jag tyade inte äppelpajen.

Underhållningen var mycket bra. Några ur publiken bildade lag med tjejerna som spelade piano. En av danstjejerna gick sen runt med en mick och en skål med lappar. Jag fick dra en lapp men minns inte vad det stod på den, det var nog en sång tror jag. Lagen tävlade om vem som kom på melodin först. Min lapp var svår så jag satte dem på pottan.

Efter underhållningen gick jag fram och lämnade mitt visitkort till en av tjejerna. Hon hade hästsvans och hon sjöng jättebra. De stod stilla när Lena tog kort på oss. Det var jag nöjd med. De ska börja spela in nya avsnitt av "Så ska det låta" i Stockholm om 10 dagar.

Jag sa till mamma dagen efter att kvällen hade varit värd pengarna.

5 kommentarer:

  1. Fina bilder, de ser ut som att Du hade skoj.....ser framemot att få läsa mer om kvällen!

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj vad god maten var!!! Hjortkött, vildsvin, kantareller, lax, rotfruktsgratäng, västerbottenpaj... och jag hade minsann plats för äppelkakan också.

    SvaraRadera
  3. Låter som att Ni hade en riktigt trevlig kväll - DET GLÄDJER MIG!!!

    SvaraRadera
  4. Låter som en kanontrevlig kväll !!

    SvaraRadera
  5. Själv missade jag denna tillställning på grund av min födelsefest.

    SvaraRadera