söndag 6 januari 2013

Helkväll på Yllan







Morsan, Margareta, Lena och jag var på Yllan i lördags. Det var Glenn Wish & Helene Persson Christmas Show & The New Memphis Orchestra.

De började att släppa in klockan sju. En tjej hjälpte Lena och mig att hitta våra platser. Vi hade bord åtta. Tio minuter efter oss kom morsan och Margareta, jag var lite orolig först att vi hade gått förbi varandra.

Halv åtta fick vi stå i kö till ett annat rum där maten var uppdukad. Det var en lång kö men det gick fort. Det var kött, potatis, olika såser - riktigt gott, en 10-poängare! Sen hämtade Lena och jag kaffe. Det var en god kaka till, en chokladkaka med hallon i mitten. Lena åt tre stycken, morsan orkade bara en halv.

Bredvid oss satt en jättegullig ung tjej och hennes kille. Hon berättade att hon jobbar som personlig assistent. Det var faktiskt roligt att träffa henne, det är så skoj att få nya kontakter. Hon fick mitt visitkort.

Sen var det en tävling. En kille i publiken fick välja mellan olika väskor, högsta vinsten var 100 000 kronor. Han vann 4 000 kronor. Om jag hade vunnit pengarna så hade jag gett ut en bok, och så hade jag rest iväg nånstans med morsan.

Showen var riktigt bra, det var mycket bra underhållning faktiskt. Kommer de fler gånger så slår Gilbert till igen! Jag gillar musik, jag gillar mat, jag gillar öl!

Margareta bjöd mig på en starköl, det var en stor, tjock flaska. Den var så god! Jag sa till henne: "Du ska ha tusen tack!". Sen satte vi oss i några sköna fåtöljer. Och då började morsan och Lena att tragga, och Margareta och jag tragga. Vi pratade om nästan allt. Och så bjöd Margareta mig på en öl till. Hon är så gullig! Vi ska hem till henne nästa jul, det har vi redan bokat. Vi satt och pratade tills
klockan var över ett. Färdtjänst hämtade Lena och mig 20 över ett. Morsan och Margareta cyklade.

Det var en riktigt bra kväll. Bra underhållning, god mat och bra sällskap. Jag gör gärna om det om det kommer nåt sånt här igen.

14 kommentarer:

  1. Tack Gilbert, Margareta och Lena för en trevig kväll tillsammans med Er.....
    Nu väntar vi på Gilberts tankar kring kvällen....

    SvaraRadera
  2. Ja, det var riktigt trevligt. Alla var glada och nöjda. Tack själv Kerstin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Lena var så trevligt att få träffa dig, detta gör vi om, Kram Margareta

      Radera
  3. Ja, de var verkligen en helkväll Gilbert med go mad och dricka och trevlig stämmning!

    SvaraRadera
  4. Är ni jämt ute och fester? Himla roligt så fortsätt med det.
    Nu skall jag ut och gå en runda med min hund, det tycker jag är såååå roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Gilbert är en riktig festprille och ibland lockar han med oss!!!

      Radera
  5. Sicken trevlig kväll! Bilderna är jättefina!! Kram från mig...

    SvaraRadera
  6. Vilken höjdar kväll med go mat å massa traggande! Ni är ute på mycket roligt! Kram på er! Önskar Lotta och Ida

    SvaraRadera
  7. Tack finaste Gilbert för en mycket trevlig kväll, god mat och dryck. Detta får vi göra om fler gånger.
    <3 Kramar från Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Margareta....Du är en riktig glädjespridare...!!!!

      Radera