söndag 20 januari 2013

Lite om mitt nätverk

Mao ringde igår, han har kommit hem från sin resa till Mexiko. Jag sa: "välkommen till Skåne". Nu ska han och jag komma igång och träffas igen och vi har bokat jättemånga dagar ända fram till mars.

Jag brukar gå och prata med en präst, Lena tipsade mig om det en gång när jag inte mådde riktigt bra. Hon heter också Lena, så jag får kalla henne Lena 2. Hon har märkt på mig att jag mår bättre och bättre. Nästa gång de ska ha möte i kyrkan ska hon nämna mitt namn och då kanske jag ska få ett jobb där. Det ska bli riktigt roligt. Jag kommer inte att få betalt men det gör ingenting. Jag har sagt till Lena 2 att jag är duktig på data och om det är något jag inte klarar av så säger jag till. Jag vill ändå fortsätta att gå och prata med henne, jag släpper inte henne, hon är väldigt bra för mig faktiskt.

Det går bra med Lena 1 också. Hon var tvungen att gå på ett möte i måndags så vi träffades i onsdags istället. Vi fikade på Domus och så köpte jag ett block, det ska vi ha när vi skriver anteckningar för bloggen. Vi har flera konserter framöver, så ni som läser bloggen blir inte av med oss så lätt...

Jag träffar Anna på fredagar och onsdagar. Hon hjälper mig med att laga mat. Det är jättegott att få riktig mat igen, jag har tröttnat på färdigrätter. På fredag ska vi laga korv och makaroner. I onsdags gjorde vi en ny rätt, det var köttfärs som jag blandade med Tacokrydda och som sen skulle in i ugnen. Det var riktigt gott.

HS-service har mindre timmar hos mig nu när Anna lagar mat. Nu har de bara städning och så handlar de mat. När de ringer på porttelefonen har jag börjat med att fråga: "vem är det" för vi har fått lappar om att några obehöriga går runt i huset. Det kan vara tjuvar, jag vet inte. Och så måste vi vara noga med att porten stängs ordentligt.

6 kommentarer:

  1. Som jag har längtat efter Din blogg Gilbert! Den är så bra och de måste ju också vara skönt för Dig att få "skriva" av Dig!
    Jag har också märkt att Du nu mår mycket bättre - DE GLÄDJER MIG!!
    KRAAAMMMMMM

    SvaraRadera
  2. Du är helt underbar som delar med dig av dina erfarenheter!! Det är SÅ kul att följa din blogg!!! Låter bra att kunna prata med en präst....det kan jag med tänka mig att göra....Kramen!

    SvaraRadera
  3. Hej Gilbert !
    Jag tycker också att det är jättekul att läsa din blogg.
    Egentligen borde alla människor ha en blogg, kanske det blir
    så i framtiden.
    Här ute i skogen har vi rejält kallt, men visst är det vackert med solsken, blå himmel och gnistrande snö.
    Ha det gott och hälsa din mor också !
    Kram Ankie

    SvaraRadera
  4. Rikard (matexperten)23 januari 2013 kl. 21:47

    Det är alltid gott med hemlagad mat och särskilt gott är det förstås med korv!!!

    SvaraRadera