måndag 25 mars 2013

Mina nya skor

Jag var och köpte nya skor med Lena i förra veckan. Mamma tyar inte längre att följa med när jag ska handla, hon fyller ju snart 70 och jag har ansvar för henne. Det är inte lätt för morsan och sonen att köpa kläder och skor tillsammans. Hon säger en sak och jag säger en annan.

- Ska du ha den där?
- Nej jag vill ha den.
- Nej du ska ha den där.
Så brukar det låta mellan oss.

Först gick Lena och jag in i en affär och där hittade vi fina skor, men de passade inte riktigt. Lena såg på mitt ansiktsuttryck att det inte kändes bra. Det ska vara gott om plats för lilltån. Sen gick vi in i en annan affär där det var en jättesnäll tjej som hjälpte mig. Först tog hon fram ett par i storlek 41 och sen i 40. De kändes jättebra så jag köpte dem. Och så köpte jag spray till dem och sen kan jag köpa nåt som jag kan tvätta skorna med. Men det får bli en annan dag.

Det var underbara skor, de var helt perfekta. Det var den bästa affären som jag någonsin handlat i.

11 kommentarer:

  1. Ha, ha..... Gilbert precis så har det varit när vi har handlat kläder o skor till Dig......skönt att Du o Lena fixar detta!!! Kram Mamma
    ps. Du jag fyller inte 70 förrän nästa år.....hi...hi

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga skor Gilbert!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Min mamma och jag kan inte heller köpa kläder och skor tillsammans, hihi :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kristina.......då är vi inte annorlunda...!!!

      Radera
    2. Kristinas mamma (Lena)28 mars 2013 kl. 09:36

      Vaddå Kristina, det är länge sen nu men jag minns inte att vi hade några problem med det....eller....hmm!!

      Radera
    3. Jag tror att Kristina har ett bättre minne än Dej Lena........ha, ha!!!

      Radera
    4. Jag förstår inte alls vad du pratar om Kerstin....

      Radera
  4. Mamma, jag säger bara två ord: JC. Mellandagsrean. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kristina, jag säger bara tre ord: olycksfall i arbetet! :-)

      Radera
  5. Kul med nya skor! Hoppas nu våren kommer snart oxå.

    SvaraRadera