lördag 2 mars 2013

Nya Hemtjänsten fyller tre år


I går var vi hos Nya Hemtjänsten i Åhus igen. Förra gången åt vi fastlagsbullar och igår firade vi att de fyller tre år.

De hade dukat långbord, jag tror att det var minst tio meter långt. Det var ballonger, ljus och koppar och så fick vi kaffe och tre olika sorters tårtor. Jag blev mätt efter första biten men Lena tog som vanligt två gånger. Jag tänkte att jag skulle säga till henne: "tänk på figuren", men det vågade jag inte.

Sen sjöng allihop, men inte jag. Jag tycker att Nya Hemtjänsten är bra, de är bäst faktiskt. Jag hade hoppats att Anna skulle komma dit också, men hon hade nog inte tid.

Jag gillar Eva som jobbar där, hon är så pigg och alert. Första gången jag träffade henne visste jag inte hur jag skulle prata. Men nu har jag lärt känna henne mer. Hon sa "Hej Gilbert" direkt när jag kom in genom dörren, och det kändes bra.

Hon kunde ramsor om olika bilar. Den här handlar om en opel:

"Köp en opel, bli belåten.
Se naturen genom plåten."

11 kommentarer:

  1. Men Gilbert, du är väl inte skraj för mig, hahaha. Och jag kan berätta att jag visst tänker på figuren - och sen tar jag en bit tårta till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men de syns ju inte på Dig hur många tårtbitar Du än äter.......!!!

      Radera
    2. Ibland är det en fördel att vara så himla lång - det får plats med många kakor och tårtbitar!

      Radera
    3. Jag får också plats med många kakor och tårtbitar, men tyvärr så lägger dom sig på bredden och inte längden...!!!

      Radera
  2. Så glad jag blir när jag läser Din blogg......!!!

    SvaraRadera
  3. Rose-Marie Olin2 mars 2013 kl. 16:57

    Roligt att höra att du trivs med din hemtjänst och får vara med om så trevliga saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det roligt.......de känns så skönt för mig när nu Gilbert är trygg med sin hemtjänst - både vad det gäller HS-service och Nya Hemtjänsten.......för alla gudar skall veta att detta har vi kämpat för i många år!!!!
      Tack Rose-Marie för att Du följer och kommenterar i Gilberts blogg.......bloggen är viktig för honom och som jag tidigare har skrivit så räknar han kommentarerna...många kommentarer gör honom glad!!!!

      Radera
  4. Härligt Gilbert att du har det så bra! Lena måste tycka att det är skönt att du håller koll på hennes vikt :)
    <3 Margareta

    SvaraRadera
  5. Du är för härlig Gilbert!!! Du känner till kvinnor och valde att inte kommentera Lenas figur...MYCKET smart! Som vanligt får jag ett leende på läpparna när jag läser din blogg!!!! Kraaaammmmm

    SvaraRadera