tisdag 30 juli 2013

Buss till Simrishamn


I går tog Lena och jag bussen till Simrishamn. Det var en skön tur och det var så mycket vackert att titta på. Det var så härligt att bara sitta ner i bussen och se allting faktiskt.

När vi kom fram till stationen i Simrishamn tänkte vi först byta till en annan buss för att åka till hamnen, men det var inte så långt så vi gick dit istället. Jag var jättehungrig så vi började med att leta efter någonstans att äta. Vi hittade en kinarestaurang ända nere vid hamnen, de hade buffé med jättemånga rätter. Det var kycklingspett, friterad kyckling, räkor, sushi, frukt och massor med annat. Det var extra billigt igår så vi hade tur. Det kostade bara 89 kronor och då fick vi äta så mycket vi orkade, och kaffe ingick också. Det var jättegott och jag tog två gånger.

Efter maten gick vi ner närmare vattnet och satte oss på en bänk. Där satt vi länge och planerade vad vi ska hitta på resten av året, och nästa sommar. Vi tänkte att vi ska åka till Lund om ett par veckor och äta på samma restaurang som jag och mamma åt på tillsammans med Ida, Pia och Rikard. De har jättegoda revben faktiskt, det ska jag äta när vi kommer dit. Mamma ville också följa med, det gjorde mig glad.

Resan till Simrishamn var mycket bra. Det var god mat och gott kaffe. Simrishamn är jättefint, hit ska vi åka fler gånger.

5 kommentarer:

  1. Jag såg sen på kvittot att kinastället heter Linh Ny Asian Restaurang.

    SvaraRadera
  2. De låter härligt Gilbert, Simrishamn är verkligen en vacker stad...! Dit får vi åka en gång till innan sommarkortet tar slut o då får Du visa mig runt...!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Gilbert,vilka fina kort du har tagit. Fint väder och god mat du
    Är en riktig gottegris ♥

    SvaraRadera
  4. Hej Gilbert! Margareta är hos mig i dag o jag skall visa henne hur man går in o kommenterar på Din blogg....!!!!

    SvaraRadera
  5. Så trevligt ! Gött när man kan äta ute....Kram

    SvaraRadera