fredag 19 juli 2013

Sommarresa till Skanör


Jag, Lena, Lisa och Ralf åkte på en liten sommarresa till Skanör. Lena och jag åkte buss till Malmö och när vi kom fram ringde Lena till Lisa för att höra var hon väntade på oss. "-Vänd dig om", sa hon, och där stod hon! Det var första gången jag träffade Lisa och Ralf. Lisa är helt gullig, tycker jag.

Först åkte vi hem till Lisa där hon bor och där träffade vi hunden Nelson. Han var så söt. Det var nästan att han hoppade upp på mig, men han lydde Lisa faktiskt. Och så träffade vi Lisas man Thomas, han var jättetrevlig.

Sen åkte vi vidare till Skanör. Gud, vad fint där var! Jag vill gärna göra om resan nästa sommar. Det var faktiskt roligt, mycket roligt var det!

När vi skulle äta gick vi in på fel ställe först, de var jättedyra där. Sen gick vi rätt, jag beställde en räkmacka och lättöl, de andra åt stekt sill. Ralf fick två sillar, det tyckte Lisa var orättvist. Min räkmacka var god men jag blev inte mätt, så jag fick köpa en korv med bröd också.

Efter maten gick vi en liten bit till andra bänkar och satte oss, de var alldeles skrangliga. Där drack vi kaffe och åt wienerbröd.

När jag kom hem berättade jag för mamma att jag tyckte bra om Ralf. Det känns som om jag har fått en vän för livet, hoppas att han tycker samma om mig. Han var lugn och sansad. Lisa är en pärla, den bästa pärlan. Hon är Lenas storasyster.

Sen tog Lena och jag tåget hem till Kristianstad. Vi var jättetrötta båda två och sov nästan hela vägen, jag tror att vi vaknade i Hässleholm.

Det var en underbar dag!

7 kommentarer:

  1. Ja, Lisa är den bästa pärlan, det håller jag med om. Det var roligt att träffa Ralf också. Nästa gång kommer de till Kristianstad och då får vi visa runt dem här.

    SvaraRadera
  2. Det var fantastiskt roligt att få träffa dig, Gilbert, och ja, även dig kära syster. Vi hade en underbar dag tillsammans och Ralf hälsar också så gott till er båda och han ser redan nu fram emot att åka till Kristianstad.
    Och vet du vad, Gilbert... Ralf gillade dig också och det gör jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hälsa Ralf att han är välkommen..!!! Ja, Du med Lisa..!!!

      Radera
  3. Så glad jag blir när jag läser Din blogg......härligt att Du har träffat nya vänner....!! Kram Mamma

    SvaraRadera
  4. Tack, Kerstin och vi kommer gärna, både Ralf och jag.

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig utflykt!! Kul att du fått nya vänner. Kram

    SvaraRadera