tisdag 23 juli 2013

En tur till Helsingör - och tågkaos


Lena och jag bestämde oss för att åka tåg till Helsingborg och sen båten över till Helsingör. Men just den dagen var det tågkaos. Vi gav oss iväg klockan nio på morgonen och kom inte hem förrän nio på kvällen. Sen var vi helt trötta efter alla tåg- och bussbyten, så därför orkar jag inte berätta om vår dag. Gustafssons ord har tagit slut!

Men jag kan säga att det har varit en jättebra dag med go mat, fika och vackert väder.

Så här åkte vi:

Buss till Hässleholm
Buss till Åstorp
Tåg till Helsingborg
Båt tur och retur Helsingör
Tåg Lund
Tåg Eslöv
Buss Hörby
Buss Kristianstad

5 kommentarer:

  1. Jag förstår att du är trött efter en sådan utflykt! Hoppas du hade en trevlig dag. (Jag hoppas att resan till Köpenhamn inte blir lika jobbig.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Gilbert vi hoppas att resan till Köpenhamn blir lyckad...!!!

      Radera
  2. Jag tyckte att vi klarade det riktigt bra Gilbert, eller hur? Med gott humör och gott om tid så blev det ett litet äventyr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan, Ni fick verkligen ett riktigt äventyr.....!!!

      Radera
  3. Ojdå !! det är jobbigt när man får göra många byten ..Så bra att ni ändå är nöjda med dagen! Alltid kul att se sig omkring på nya platser..Kramen <3

    SvaraRadera