torsdag 6 januari 2011

Nyårsafton

Mamma och jag firar nyår med Britt

Nyårsafton firade jag hemma hos mamma. Britt var också där. Tove fick stanna hemma. Jag duschade och klädde upp mig och gjorde mig fin. Jag hade en svart och vit skjorta och ljusa byxor. Nu fick jag användning för min nya kamera som jag fick i julklapp. Jag tog både kort och filmade.

Det var så mycket snö att det var svårt att komma fram. Britt ringde och frågade om vi var på väg, det var vi. Jag cyklade dit för jag hade många grejer med eftersom jag skulle sova över. Jag låg på mammas soffa på natten. Där sov jag bra.

Vi hjälptes åt med maten. Förrätten var ett rostat bröd med räkor eller något sådant. Huvudrätten var fläskfilé och gräddsås smaksatt med fransk senap, vin och svamp. Till det hade vi pressad potatis. Efter maten åt vi ostbricka med goda drycker till.

Vi pratade hela kvällen och upptäckte plötsligt att klockan nästan var 12. På TV1 höll Jan Malmsjö nyårstalet. Han var jättebra. Han räknade ner det gamla året istället för att räkna in det nya. Vi drack champagne för att fira.

Det var mycket smällare runt omkring. Chip hörde inget för han är döv.

4 kommentarer:

  1. Ja, vi hade en mysig nyårshelg tillsammans!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Önskar ett riktigt gott nytt år till dig Gilbert!! Det är mycket roligt att läsa din blogg. Det kommer att bli en riktigt bra bok också!!!Kraaaamis

    SvaraRadera
  3. Det låter som en god fläskfilé. Rätten kallas tydligen för något också som du inte kunde komma på just då när vi skrev. Kerstin vet säkert.

    SvaraRadera
  4. Ja, vad det gäller huvudrätten som vi åt på Nyårsafton så är den "döpt" till "Biff Battler" - mums det var jättegott!
    Kram Mamma

    SvaraRadera