måndag 10 januari 2011

Pizzakväll

I fredags beställde mamma pizza där hon bor och vi åt hemma hos mig. Jag åt pizza med salami, kött och vitlök. Jag gillar pizza så mycket att jag nästan skulle kunna äta det varje dag. Och så tycker jag mycket om korv också.

Jag brukar laga mat på onsdagar tillsammans med hemtjänst, eller HS-service som det heter. Då köper jag mat innan och lägger i kylskåpet. Jag vet precis hur jag vill ha det. Det är viktigt för mig att kunna bestämma själv över mitt liv och vad jag ska äta, men behöver lite hjälp för att laga till det. Annars klarar jag mycket själv.

Hemtjänsten städar också här och behöver jag någon hjälp då så säger jag till. Jag har haft HS-service sedan förra året. Innan hade jag kommunens hemtjänst men tyckte inte att det fungerade så bra. Nu är jag jättenöjd. Här är så städat och fint och luktar gott.

Om jag ska ut och resa någon gång så har de min tillåtelse att gå in i min lägenhet och städa även om jag inte är hemma.

3 kommentarer:

  1. Ja, det är så härligt att Du nu känner Dig nöjd med Dina hemtjänstassistanser. Du får också mycket beröm för att Du är intresserade utav Ditt hem och att Du är hjälpsam och har förmågan att vilja ha ordning och reda i hemmet!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Du har ett mycket fint hem! Och så har du ju världens mysigaste katt också. Hon låg och sov på köksbordet när jag var och hälsade på idag.

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att få läsa Ditt nästa inlägg i bloggen och Din bok!
    Kram Mamma

    SvaraRadera