måndag 17 januari 2011

Tisdagsbiljard

Jag är bra på biljard

Jag spelade biljard som vanligt i tisdags. Vi spelade något som kallas för 5 - 9. Det är lite svårt att förklara vad det betyder. Jag har 4 i handikapp, det är mycket bra. När vi kommer till 7 så vinner vi.

Jag förlorade stort i första matchen mot Gunnar. Andra matchen fick jag avbryta för jag mådde inte så bra. Hoppas det går bättre nästa tisdag.

Biljard är mitt stora intresse. Det är roligt för jag träffar så många vänner. Vi har känt varandra länge nu. Vi är 36 personer som spelar mot varandra. Jag har mött nästan alla. Det är både killar och tjejer i alla åldrar. Jag är en av dem som spelar bäst, det känns bra.

Vi tävlar varje gång vi träffas på tisdagarna. Den som går till final vinner pengar. Ettan får 500 kronor och tvåan får 200 kronor. Jag vann en gång och då fick jag högsta priset. Sen har jag blivit tvåa flera gånger. För vinstpengarna köper jag olika saker som jag vill ha.

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för Dig - hoppas på att det går bättre med biljarden på tisdag! Alltid lika spännande att läsa Din blogg!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Vad bra du är! Jag har inget bollsinne alls, så jag blir grön av avund!

    SvaraRadera
  3. Jäkla bra bild!!! Kör hårt så du vinner 500 spänn!!!

    SvaraRadera